וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף פיצוץ? ונצואלה וקולומביה מתכתשות

נשיא ונצואלה החליט על ניתוק היחסים מקולומביה, לאחר שזו האשימה אותו בהגנה על מורדים ובקליטתם. בצל הדיווח על שיריון אלפי חיילים, נראה שגם הצעת הפיוס של קראקס לא תביא שקט לאזור

גוברת המתיחות ביחסי ונצואלה-קולומביה. אף על פי ששר החוץ של ונצואלה, ניקולס מדורו, אמר הלילה (רביעי) כי מדינתו תציג במהלך השבוע הקרוב תוכנית פיוס במטרה לשים סוף לקונפליקט עם קולומביה – בבוגוטה מסרבים לקחת את דבריו ברצינות. נשיא קולומביה אלוורו אוריבה אמר כי "אין ליפול בפח" של יוזמת השלום. "כאשר נחש הטרור מרגיש שהוא מאוים ועומד להיחנק, הוא פותח בהצעות של שלום. כך הוא משיב לעצמו את החמצן וחוזר להכיש ולפזר רעל", אמר אוריבה בטקס שנערך בבוגוטה.

ונצואלה ניתקה את קשריה מקולומביה לאחר שזו האשימה אותה בהתעלמות מקבוצת גרילה קולומביאנית הנמצאת בשטחה. לדברי הבכיר מוונצואלה, "הצעת פיוס קונקרטית" תוצג בכינוס חירום של 12 מדינות מהיבשת שיתקיים באקוודור. מדורו אמר לכתבים לאחר ששוחח בבואנוס איירס עם נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז כי ההצעה של קראקס תכיל בין השאר "תכנית עבודה" לקראת כינון שלום כולל. לדבריו, "ונצואלה מתכוונת להגיע לכינוס עם הצעה מוכנה במטרה לפתור את הבעיות עם קולומביה", אמר.

בתוך כך, ונצואלה הכחישה את הדיווח מפיו של גורם בצבאה, לפיו שלחה יחידה של כאלף חיילים לגבולה המערבי עם קולומביה בעקבות החרפת היחסים. בהודעת הממשלה הרשמית נמסר כי "לא נעשה כל תגבור של הכוחות. הצוות נשאר כפי שהיה עד כה במשך השנים ולא חל בו כל שינוי". מפקד אזורי במשמר האזרחי בוונצואלה, פרנקלין מרקז, הודיע אמש לכתבים במדינה כי כח של אלף חיילים הגיע במהלך סוף השבוע לאזור הגבול.

היחסים בין המדינות הידרדרו בשבוע שעבר לשפל חדש, לאחר שנשיא ונצואלה הוגו צ'אווס החליט על ניתוק מוחלט של הקשרים הדיפלומטיים עם קולומביה. ההחלטה על ניתוק היחסים באופן חד צדדי נפלה לאחר שקולומביה האשימה את שכנתה במתן מקלט ללוחמי גרילה מארגוני שמאל מתמרדים בעקבות קרבה אידיאולוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully