וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון המסוק ברומניה: נמצאה הקופסה השחורה

28.7.2010 / 0:14

צוותי חילוץ מצאו את הקופסה השחורה של מסוק היסעור שהתרסק ברומניה. צה"ל: פענוחה יאפשר לשפוך אור על נסיבות ההתרסקות. מוקדם יותר אותרו באזור האסון 7 גופות

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ)

צוותי חילוץ ברומניה מצאו אתמול (שלישי) את הקופסה השחורה של מסוק היסעור שהתרסק אתמול. מצה"ל נמסר, כי הקופסה נמצאה באזור ההתרסקות וכי פענוחה יאפשר לשפוך אור על נסיבות האירוע.

מוקדם יותר העריכו גורמים צבאיים, על סמך תחקיר ראשוני שנערך באזור האסון, כי התרסקות המסוק אירעה כתוצאה מטעות אנוש. ככל הנראה, תנאי מזג האוויר הקשים והערפל ששרר באזור גרמו לראות לקויה של תנאי השטח שהובילה להתרסקות בה נהרגו שבעה בני אדם, בהם שישה חיילי חיל האוויר וחייל נוסף מצבא רומניה.

עם זאת, בצה"ל מדגישים שכל האפשרויות נבדקות. בחיל האוויר ציינו כי קשה ומוקדם מידי לקבוע את הסיבה לתאונה, וכי יש להמתין לתום חקירת האירוע. עוד אמרו בחיל האוויר כי לא היתה כל תקלה טכנית במסוק טרם המראתו, וכי הוא המריא על פי כל הנהלים.

זו אינה הפעם היחידה בה צוותים רומנים מסייעים למאמצי הצבא ברומניה. מדיווח בתקשורת הרומנית עולה כי אנשי רפואה משפטית רומנים וכן אנשי צבא שהיו במהלך היום באתר ההתרסקות, ניסו לזהות בעזרת תמונות את גופותיהם של אנשי צוות המסוק.

היום ייצאו צוותים של יחידת החילוץ 669 אל אזור התרסקות המסוק. הצוותים יחלו בחילוץ הגופות. במסגרת המבצע המורכב צפויים מסוקי יסעור שנמצאים ברומניה להטיס את המחלצים מעל אזור ההתרסקות, לשם הם יירדו בכבלים.

מפקד יחידת 669, סא"ל א', צפוי להוביל את המבצע, זאת לאחר שהגיע היום לבסיס חיל האוויר ברומניה יחד עם המשלחת הישראלית עליה הוא מפקד. לאחר מכן צפויות הגופות לעבור לידי אנשי הרבנות הצבאית, לצורך זיהוי סופי של החללים. זאת על פי הכללים הנהוגים בצה"ל.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully