וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופות אותרו: "איבדנו גם את שביב התקווה"

גיל סימה ואריאל נוי

28.7.2010 / 1:30

בני משפחותיהם של ששת אנשי חיל האוויר שהיו על מסוק היסעור שהתרסק ברומניה, הגיבו על מציאת הגופות באתר ההתרסקות. "ברגע שנציג המדינה מקצין העיר נכנס אלינו, אז הבנו שזה סופי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

בני משפחותיהם של ששת אנשי חיל האוויר שהיו על מסוק היסעור שהתרסק ברומניה, קיבלו אתמול (שלישי) הודעה מנציגי צה"ל על איתור שבע גופות באזור ההתרסקות. "אבדה לנו התקווה", אמרה לוואלה! חדשות עדנה, אמו החורגת של סרן ניר לקריף, לאחר קבלת ההודעה. "אם היה לנו איזה שביב של תקווה, הוא אבד ברגע שנציג המדינה מקצין העיר נכנס אלינו, אז הבנו שזה סופי. יובל (אביו של ניר- א.נ) יושב לצדי. הוא מרוסק לגמרי. זהו בנו היחיד".

משפחתו של רב סמל אורן כהן, התייחסה לאסון שפקד אותה, ובהודעה רשמית שפרסמה תיארה את אהבתו הגדולה של אורן לחיל האוויר. בהודעת המשפחה נכתב כי "המשפחה המומה, כואבת ומתקשה לעכל את גודל האסון שנחת עליה. אורן היה הבן הבכור למשפחת כהן, בן יקר, אהוב ומסור למשפחה, לצבא ולחברים. עוד בהיותו ילד נדבק מאביו בחיידק חייל האוויר וגדל על ערכי החיל והטייסת. אורן היה מוכשר וחכם, התמחה בהנדסת מכונות, סיים בהצלחה עתודה טכנולוגית ובטבעיות המשיך דרכו לטייסת. למרות שקיבל זימון לקצונה, סיים בהצלחה את כל המבדקים, בחר לשרת בטייסת כמכונאי מוטס וללכת על פי צו ליבו. אורן היה בחור שקט, עדין נפש והטביע חותמו על כל הסובבים אותו, היה בעל עוצמות רגשיות אדירות, אהב מאוד את משפחתו ודאג לה".

את ההודעה חתמה המשפחה בדברים הבאים: "אורן אהב את תפקידו בצבא ורצה לתרום את כל כולו. הצבא, חיל האוויר והטייסת היו בשבילו משפחה שניה. אורן היה אמור להשתחרר בסוף החודש, אך החליט להמשיך בשירותו, כדי להמשיך ולתרום את כישוריו ויכולתו לצבא. הוא נהרג בדרך היחידה שבה היה בוחר, כשהוא עושה את הדבר שהוא הכי אוהב לעשות".

גלית, גיסתו של סא"ל אבנר גולדמן שהיה על המסוק, סיפרה על תחושותיה בעקבות ההודעה. לדבריה, "אנחנו עדיין מנסים לעכל את הבשורה. העצב נשאר כפי שהיה בשעות הבוקר כאשר אמרו לנו שמדובר ב'נעדרים'. נזכור אותו כ'צדיק'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי חיל האוויר שהיו על המסוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פתאום הכל נקטע"

מוקדם יותר סיפרה מזל שי, אמו של סגן מפקד הטייסת, רב סרן ליאור שי, כי בנה מאוד התרגש לקראת הנסיעה לרומניה והיה אחד ממתכנני התרגיל. "היו בו תכונות של מנהיג", היא אמרה. "הוא היה תלמיד מצטיין ותמיד היה מצטיין. ילד שכולו טוב. כנראה שתמיד הטובים הולכים".

אשתו של סא"ל אבנר גולדמן, שהיה אף הוא על המסוק, אמרה בשיחה עם כתבים, כי "אבנר היה מדהים מכל הבחינות. בן 48, עושה מילואים. היה טייס בצבא קבע ומפקד יחידת המחשב של חיל האוויר". "הוא מסוג האנשים שיודעים לעשות את הכול", הוסיפו בני המשפחה שתיארו את גולדמן בראש וראשונה כאיש משפחה. "אנחנו עדיין לא מצליחים לעכל את מה שקרה פה", הם העידו. "אם יש משהו באמת שאני יכולה לאפיין אותו זה החריפות. בכל יום חמישי הוא היה נותן הדרכות בבית הכנסת ומסוגל לקרוא מאמרים תוך כדי עיסוק בדברים אחרים".

דב קשת אביו של רס"ן יהל קשת סיפר כי בנו "היה לפני קידום לתפקיד בכיר ואמור היה לשוב לטייסת שהיה בה בעבר. הוא היה מקדם פעילות חינוכיות וקהילתיות", האב הוסיף כי "יהל היה ילד שנעים וכיף לגדל אותו. דואג, טוב, ענייני, החלטי ואוהב את החיים. פה נקטע הכול פתאום".

ירון עוזר, גיסו של סא"ל דניאל שיפנבאור, סיפר כי "הוא היה אמור להתמנות לתפקיד חדש ולקבל אלוף משנה. הוא טייס מאוד ותיק, מקצוען אמיתי. אדם מאוד פשוט, בלי הרבה יומרות, צנוע, ומאוד יסודי, למרות ארשת חיצונית קשוחה, הוא מאוד רגשן".

מוקדם יותר, דווח כי שבע גופות נמצאו באזור ההתרסקות. מצה"ל נמסר, כי הגיע לידיו דיווח, לפיו תובע רומני מוסמך חתם על אישור מוות ודאי לגבי הגופות. גורמי זיהוי חללים ונציגים של הרבנות הצבאית שהגיעו הבוקר לרומניה במסגרת משלחת החילוץ של צה"ל נערכים להגעה לאזור האסון ולזיהוי הגופות.

ששת הישראלים שהיו על המסוק שהתרסק: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות. על המסוק היה גם משקיף רומני.

עדכון ראשון: 20:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully