וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון התקנים אישר תקן לשקית נשיאה רב פעמית

אריאל נוי

27.7.2010 / 15:09

עם אישור התקן יפעל המשרד להגנת הסביבה להכרזת התקן כרשמי ובכך תיאסר למעשה חלוקת שקיות חד פעמיות. השר ארדן: "תקן מחייב יפחית באופן דרמטי את השימוש בשקיות ניילון למינימום הנדרש בלבד"

מכון התקנים אישר היום (שלישי) את הצעת התקן הישראלי לשקיות נשיאה רב פעמית אותה יזם המשרד להגנת הסביבה. בעקבות אישור התקן, פנה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לבנימין בן אליעזר שר התעשייה והמסחר בבקשה כי יכיר בתקן כרשמי ומחייב ובכך ייאסר למעשה ייצור, ייבוא ושיווק של כל שקית פלסטית שאינה עומדת בתקן.

התקן חל על שקיות שמידותיהן לפחות 20 ס"מ רוחב ו- 35 ס"מ אורך. והוא לא חל על שקיות פלסטיק הבאות במגע ישיר עם מזון. תהיה חובת סימון על השקית באופן ברור הכולל את שם היצרן או יבואן, חומר הגלם ממנו עשויה השקית, מידות השקית. על פי התקן החדש. תהיה חובת כיתוב על השקית - "לשימוש רב פעמי". על מנת להבטיח כי השקית אכן מסוגלת לשמש פעמים רבות, נקבע מבחן לעמידות בעומס אשר יבוצע במעבדת מכון התקנים. שקית אשר עברה את כל הבדיקות ללא קריעה, פרימה וכיו"ב מותאמת לשימוש רב פעמי.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן אמר כי "אני בטוח ששר התמ"ת ייענה לבקשתי ויכיר בתקן כמחייב. תקן מחייב יפחית באופן דרמטי את השימוש בשקיות ניילון למינימום הנדרש בלבד, ויצמצם את המפגע הסביבתי הקשה של אלפי השקיות המסתובבות היום ברחבי הארץ, בבתים ובאתרי ההטמנה." מדי שנה מחולקות בישראל כ-5 מיליארד שקיות חד פעמיות בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully