וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הח'מר רוז' נדון ל-35 שנות מאסר

קיינג גואק אאב, ששימש כבכיר במשטר הח'מר רוז' הרצחני ששלט בקמבודיה בשנות ה-70, נדון ל-35 שנות מאסר בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. אך הוא יישב 19 שנים בלבד לאחר שהופחתו 16 שנים ממאסרו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט בקמבודיה, המגובה על ידי האו"ם, גזר הבוקר (שני) 35 שנות מאסר על קיינג גואק אאב, שהיה מבכירי משטר הח'מר רוז' הרצחני בשנות ה-70.

אאב, בן ה-67, הורשע ברצח ועינויים, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, בזמן ששימש מפקד כלא טול סלנג, המוכר גם כ-S-21, שהפך לסמל לזוועות המשטר הקמבודי שהיה אחראי למותם של 1.7 מיליון בני אדם בשנים 1975-1979.

התביעה דרשה לגזור עליו 40 שנות מאסר. אולם, דויק לא ייכלא למשך כל 35 השנים, לאחר שהשופטים הפחיתו חמש שנים ממאסרו מכיוון ששהה במעצר באופן לא חוקי, ואף הפחיתו 11 שנים נוספות בהן שהה במעצר. לפיכך, משך מאסרו יהיה 19 שנים, וקיים סיכוי שישתחרר טרם מותו.

משפטו של אאב, המוכר יותר בכינוי קומראד דויק, הוא מבחן חשוב עבור בית הדין הנאבק לשים סוף לכ-30 שנות שתיקה סביב הפרק השחור ביותר בתולדות קמבודיה. המשפט שודר בטלוויזיה המקומית, והמונים הסתופפו בבתי הקפה ברחבי המדינה בכדי לשמוע את אאב מודה בפיקוח, בעינוי ובהרג של למעלה מ-14 אלף בני אדם שהיו בבית הסוהר עליו היה ממונה.

דויק הביע בעבר חרטה על מעשיו, ורואה את עצמו כנוצרי שנולד מחדש. כעת, נותר לראות מה יעלה בגורלם של ארבעת הבכירים האחרים במשטר הח'מר רוז', שייתכן כי ימותו בטרם יושלמו ההכנות לקראת הבאתם לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully