וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים נפצעו בעימות עם פלסטינים בהר ברכה

יהושע בריינר

26.7.2010 / 9:41

4 מתנחלים נפצעו במהלך עימות עם פלסטינים באזור הר ברכה, אחד המתנחלים נפצע באורח בינוני בראשו. העימותים פרצו על רקע הריסת מבנים באזור וכן על רקע מעצרו של הרב יצחק שפירא ביצהר

4 מתנחלים נפצעו הבוקר (שני) בעימותים שפרצו בין מתנחלים מאזור השומרון לפלסטינים מהכפר בורין סמוך ליישוב הר ברכה. בין הארבעה, נפצע גבר בן 30 באורח בינוני בראשו וצעיר בן 17 שנפגע באורח קל. השניים פונו לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם. שני הפצועים הנוספים סבלו מפגיעות קלות וטופלו במקום. בעימותים נפצעו בנוסף גם שני פלסטינים באורח קל. העימותים בין עשרות המתנחלים והפלסטינים פרצו בעקבות הריסת שני קראוונים ודיר עזים באזור.

במקום נמצאים כוחות גדולים של משמר הגבול, משטרה וצה"ל שמפרידים בין הצדדים. קיים חשש לאירועי תג מחיר באזור בעקבות הריסת המבנים וכן בעקבות מעצרו של הרב יצחק שפירא ביצהר. כמו כן, באזור חווארה שליד שכם בוצע ניסיון הצתה של שדה. לא נעצרו חשודים במעשה.

הבוקר חסמו כוחות גדולים של צבא ומשטרה את הגישה למאחז גבעת רונן שסמוך להר ברכה בצפון השומרון, זאת על מנת להרוס במקום מספר מבנים. הכוחות חסמו את צירי הגישה למקום מחשש כי מתנחלים מהאזור ימנעו את הריסת המבנים. אנשי המנהל האזרחי הרסו במקום קראוון ודיר עזים שלדבריהם נבנו ללא היתר.

"ברק משאיר אדמה חרוכה"

ועד מתיישבי השומרון מסר בתגובה כי "זה מדהים, שימו לב שבכל פעם בעת נסיעת ברק לארצות הברית הוא הורס בתים. התקרובת הקבועה שמביא איתו ברק לחוסיין אובמה הוא תמונות הרס של יהודים וגרוש משפחות כשבמקביל הוא דורש שלא להרוס בתי ערבים בירושלים".

גורמים בקרב המתנחלים הביעו זעם על האירוע, ואמרו כי "רגע לפני תום ההקפאה ברק רוצה להותיר אדמה חרוכה. רק אתמול היה ניסיון פיגוע נגד יהודים באזור ובמקום לטפל באלפי הבתים הלא חוקיים של מחבלים באזור, מעדיפה ממשלת ישראל להרוס דווקא את בתיהם של יהודים".

בתחילת חודש יוני הרס המנהל האזרחי צריף וכן יסודות של מבנה אחר בבית אל. כמה עשרות מתושבי המקום ניסו למנוע את יציאת הכוחות ואף זרקו לעברם שקיות צבע. איש לא נפגע.

עדכון ראשון: 07:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully