וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מוכנה למו"מ על הגרעין אחרי הרמדאן"

שר החוץ של טורקיה אמר כי אירן הסכימה לחדש את המו"מ עם המערב בתום חודש הרמדאן, בתחילת ספטמבר. דברי דאווט אולו נאמרו במסגרת פגישה עם מקבילו האירני והברזילאי באיסטנבול

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

אירן הביעה נכונות לקיים שיחות עם האיחוד האירופי בנוגע לתכנית הגרעין שלה אחרי חודש הרמדאן בתחילת ספטמבר, כך אמר היום (ראשון) שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו. השר אמר את הדברים לפני ארוחת צהרים משותפת עם שר החוץ האירני מנושהר מותקי ומקבילם הברזילאי סלסו אמורים. לדבריו, אנקרה מנסה לחדש את המו"מ הבינלאומי בהקדם האפשרי.

דאווט אולו הוסיף כי מחר אירן תשלח לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מכתב בו היא מבקשת להתחיל את השיחות "הטכניות" הנפרדות לשם יישום הסכם חילופי הדלק הגרעיני.

בחודש שעבר שלחה שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון מכתב לראש צוות המשא ומתן הגרעיני של אירן סעיד ג'לילי, בו היא מזמינה אותו לחדש את הדיונים.

"מר מותקי אישר שהוא בעד פגישה אחרי רמדאן. ברור שזה תלוי בהתפתחויות, אבל אף אחד אינו נגד קיום השיחות באופן עקרוני", אמר דאווט אולו, בהתייחסו לדברים שאמר מותקי טרם יציאתו לטורקיה. "אנו מנסים לחדש את המשא ומתן בין אירן ל-P5+1 (חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה), ונעשה את המיטב על מנת להתחיל את המו"מ הטכני בהקדם האפשרי", הוסיף דאווט אולו.

הפגישה בין שלושת שרי החוץ נערכה לבקשת אירן, כך מסרה טורקיה. "אנו רוצים לשמור על זכותה של אירן לקיים תכנית גרעין למטרות שלום, אך בוא זמנית לתת ערבויות לעולם שלתכנית הזאת אין שום השלכות צבאיות", אמר שר החוץ של ברזיל סלסו אמורים.

שלוש המדינות חתמו במאי על הסכם לפיו טהרן הסכימה לשלוח 1,200 קילוגרמים של אורניום להעשרה בטורקיה, ולקבל בתמורה מוטות דלק מועשר לשימוש בכור למחקר רפואי בטהרן. זאת אחרי שאירן סירבה לחתום על הסכם דומה שהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אולם כעת טוענים מומחים כי העברת 1,200 קילוגרמים של אורניום היא כיום פחות משמעותית משהיתה באוקטובר, כשהסכם סבא"א נכתב, מכיוון שאירן הכפילה בינתיים את המאגר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully