וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' סלאח הגיע למאסר מלווה בטלי פחימה

ניר יהב וגלעד גרוסמן

25.7.2010 / 11:11

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית החל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו לאחר שירק על שוטר בהפגנה בירושלים. התנועה האיסלמית: "הממסד הישראלי ינסה להרוס את מסגד אל-אקצא"

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, הגיע הבוקר (ראשון) לכלא איילון, בו ירצה עונש של חמישה חודשי מאסר. אל סלאח התלוו כ-100 תומכים, ביניהם גם פעילת השמאל שהתאסלמה לא מזמן, טלי פחימה.

ראאד סלאח מובא למעצר בכלא איילון יולי 2010. אורי לנץ
"כניסתי לכלא היא עניין שולי. העניין המרכזי הוא ירושלים"/אורי לנץ

לפני כניסתו לכלא נאם סלאח בפני מלוויו והזהיר בפני "מלחמה אזורית במזרח התיכון, שעלולה להוביל למלחמת עולם שלישית, שבאמצעותה ינסה הממסד הישראלי להרוס את מסגד אל-אקצא". הוא הוסיף ואמר כי שנת 2010 "היא השנה הגורלית לעתיד מסגד אל-אקצא" וקרא לציבור הערבי להגן על המסגד מפני התכנונים נגדו. "כניסתי לכלא היא עניין שולי. העניין המרכזי הוא ירושלים", אמר.

סלאח הורשע בכך שירק על שוטר במהלך הפגנה נגד הבנייה בשער המוגרבים בירושלים בפברואר 2007, הורה לכ-30 מחברי התנועה שהפגינו במקום לסרב להתפנות וצעק לעבר השוטרים "אתם גזענים רוצחים אין לכם כבוד".

בהודעה שפרסם הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית לרגל כניסתו של סלאח לכלא נכתב: "ברור כי הממסד הישראלי, באמצעות זרועותיו השונות, פונה תמיד לאותו הגיון מתועב של כובש. הכיבוש הישראלי ביצע פשע נגד מסגד אל-אקצא, ואנחנו אלה שנכנסים לכלא. אנחנו מקבלים את פני הכלא בסיפוק משום שזהו המחיר לעמדתנו למען מסגד אל-אקצא המבורך. מצד שני אנחנו מקבלים את פני הכלא בכעס, וזאת על הכיבוש והפשעים שהוא מבצע".


כותבי ההודעה פנו לממסד הישראלי והבהירו כי מאבקם למען אל-אקצא לא תם: "אם אתם חושבים שעל ידי כליאתו של השייח' שלנו (ראאד סלאח – נ.י), אתם מצליחים לפגוע בסיוע שלנו לירושלים ולמסגד אל-אקצא, אתם חיים באשליה".

חבר ועדת החוץ והביטחון בכנסת, ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), אמר הבוקר כי העובדה שחברי הכנסת הערבים בחרו ללוות את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האילסמית ראאד סלאח לכלא, מוכיחה את התנגדותם להסדר מדיני. "הייתי מצפה מהחברה הערבית ומנציגיה בכנסת לגלות אחריות ולהתנער ממעשיו. מדובר באדם אשר שם לו למטרה להסיט כנגד השלום ולחבל בסיכוי להשגתו", אמר שנלר. "בבחירה בין תמיכה בהשגת הסדר מדיני ובין תמיכה באיסלם הרדיקלי הנאבק באמצעות הטרור כנגד ערכי המערב וערך השלום, מוטלת עליהם הבחירה בשלום והסלידה מהטרור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"השפיע על הציבור במאמץ ללבות ריב ומדון"

בינואר השנה גזר בית משפט השלום בירושלים תשעה חודשי מאסר על סלאח. לפני כשבוע וחצי קיצר בית המשפט המחוזי את עונשו לחמישה חודשים, אולם בניגוד למקובל בעונש נמוך מחצי שנה, קבע שהוא ירצה את העונש מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות. השופטים קבעו כי מעשיו חמורים וכי היתה בהם קריאת תיגר על הרשות החוקית ועל סמכותם של השוטרים.

הם הוסיפו כי סלאח היה מודע לפוטנציאל ההתלקחות של מעשיו ואין קשר בינם לבין חופש הביטוי. עם זאת, הם קבעו כי העונש שנגזר עליו קודם לכן היה יוצא דופן בחומרתו. השופטים דחו את בקשתו של סלאח להחל לרצות את העונש לאחר חודש הרמדאן.

ביום חמישי דחה השופט אדמונד לוי את בקשתו של סלאח להגיש ערעור לבית המשפט העליון. "חמישה חודשי מאסר לאדם כמבקש, בעל הרשעה קודמת בעבירות ביטחון, ששב והוכיח את נחישותו להפעיל את השפעתו על ציבור הנוהים אחריו במאמץ ללבות ריב ומדון – אינם עונש חמור כלל ועיקר, כי אם היפוכם של דברים", כתב השופט לוי בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully