וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: המרמרה חוזרת לטורקים

23.7.2010 / 12:35

ישראל החליטה להחזיר את שלוש ספינות המשט הטורקי המוחזקות בנמלי ישראל מזה כחודשיים. לפי הערכות בטורקיה, מטרת ההעברה תהיה "לשפר את היחסים עם טורקיה ולבנות מחדש את האמון"

ישראל החליטה להחזיר את ספינות המשט לידי טורקיה – כך הונחה היום (שישי) שגריר ישראל בטורקיה גבי לוי לדווח לשלטונות באנקרה. ספינות המשט לעזה, בראשן אניית ה"מאווי מרמרה", הגיעו למים הטריטוריאליים של ישראל ב-31 במאי, ולמן השתלטות ספינות הקומנדו הימי של הצה"ל עליהן, עוגנים כלי השיט בנמלי חיפה ואשדוד. על פי הדיווח, ישראל תבצע את כל הארגונים הלוגיסטיים במטרה להעביר את הספינות הטורקיות ותודיע על לוח הזמנים לממשלת טורקיה כבר בימים הקרובים.

בעיתון ה"זאמאן" הטורקי דווח כי בכיר ישראלי במשרד החוץ אישר את הדיווחים על ההחלטה להחזיר לטורקיה את ספינותיה, וסיפר כי היא התקבלה פה אחד על ידי כל הגורמים הנוגעים בפרשה. עוד סיפר הבכיר כי "מטרת ישראל בהחזרת הספינות היא לשפר את היחסים עם טורקיה לבנות מחדש את האמון". עוד דווח כי גורם צבאי בטורקיה צפוי להודיע בשעות הקרובות על אישור ההעברה. עד כה התנתה ישראל את החזרת הספינות בהבטחה מצד טורקיה שאזרחיה לא ישתתפו במשטים נוספים.

עם זאת, גורם מדיני אמר לוואלה! חדשות כי הסיבה להחלטה להשיב את הספינות לטורקים היא העובדה שבישראל הגיעו למסקנה ש"אין תרומה מדינית בהחזקת הספינות, והחזקתן לא מסייעת לישראל". לדברי הגורם, ככל הידוע החזרת הספינות תתבצע מבלי שהטורקים יצטרכו להתחייב למשהו בתמורה.

בעוד שה"מרמרה" עוגנת בנמל חיפה, הספינות הקטנות "עזה" ו"דפני" נמצאות בנמל אשדוד. לפני מספר שבועות העלה ראש עיריית חיפה יונה יהב הצעה להפוך את "המרמרה" למלון צף בחופי חיפה. הצעה זו התקבלה בזעם על ידי ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שהייתה על הספינה בעת השתלטות חיילי צה"ל עליה.

מוקדם יותר דווח בספרד כי פעילים שהיו על ה"מאווי מרמרה" יגישו תביעה אזרחית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר שרי השביעייה בגין ביצוע "פשעים נגד האנושות". לטענת הפעילים, ישראל השתלטה שלא כדין על ספינת המשט, עצרה באופן לא חוקי שלושה אזרחים ספרדים שהיו על סיפון האנייה, עינתה וגירשה אותם בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully