וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג פלסטיני שחדר לברקן על רקע פלילי

כוח צה"ל ששהה במארב הרג פלסטיני שניסה לחדור להתנחלות ברקן, סמוך לאריאל. חברו נמלט. החיילים דיווחו שמדובר בחמוש, אך באזור לא נמצא נשק. צה"ל פתח בחקירה. באזור אירעו לאחרונה פריצות רבות ויתכן שמדובר באירוע פלילי ולא ביטחוני

כוח צה"ל הרג הלילה (חמישי) פלסטיני החשוד שניסה לחדור להתנחלות ברקן, ממזרח לאריאל ודרומית מזרחית לקלקיליה. הכוח שהה במארב סמוך לגדר היישוב בעקבות ניסיונות לחדור להתנחלות שאירעו לאחרונה. החיילים הבחינו במספר חשודים המנסים להסתנן אל תוך היישוב וזיהו כי אחד מהם חמוש.

החיילים קראו לחשודים לעצור אך הם התפצלו וברחו לכיוונים שונים. כשהחשודים סירבו לקריאות החיילים לעצור, הכוח פתח באש וכתוצאה נהרג אחד החשודים ואחר נמלט. צה"ל פתח בסריקות באזור. כפי הנראה, הפלסטיני שנהרג לא נשא נשק.

בעקבות האירוע יצר המנהל האזרחי קשר עם מפקדי המנגנונים הפלסטינים על מנת לקיים בדיקה משותפת ולבחון את האירוע. כמו כן הועברו מסרי הרגעה לבכירים פלסטינים. נציג קישור פלסטיני הגיע לאזור. מתחקור ראשוני של האירוע שבוצע על-ידי מפקד החטיבה המרחבית אפרים, אלוף- משנה אבי גיל, עולה כי ככל הנראה החדירה בוצעה על רקע פלילי.

המתנחלים מאשימים את משרד הביטחון

יו"ר המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה שיבח את חיילי צה"ל שפגעו ב"מחבלים", כהגדרתו. לדבריו, "אירוע בו מחבלים חמושים חדרו ליישוב היה עלול להפוך בקלות לפיגוע נגד התושבים. לוחמי צה"ל פעלו כראוי ואני מברך אותם על כך". לדבריו, בחודשים האחרונים גבר גל הפריצות של פלסטינים ביישוב וגבר החשש כי חדירות אלו ינוצלו גם לפיגועים. המתנחלים מאשימים את משרד הביטחון על כך שאינו מספק מרכיבי ביטחון הולמים לאבטחת היישוב, וטוענים כי גל הפריצות נובע מהיעדר אבטחה ראויה של היישוב המוגדר, לדבריהם, כבעל סיכון נמוך לפיגוע על אף שהתרחשו בו אירועים חבלניים בעבר.

אתמול נהרגו מאש צה"ל שני מחבלים פלסטיניים בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי כוחותיו זיהו חשודים נעים לעבר גדר המערכת וכי בוצע ירי לעברם. עוד הוסיפו בצה"ל כי החשודים היו במהלך הכנות ירי רקטות לעבר כוח צה"ל שהיה במקום וכן אישרו כי הירי בוצע מטנקים וכי זוהתה פגיעה.

ההרוגים הם קאסם שנבארי, 19, שנפגע קודם לכן באורח אנוש ומוחמד כפארנה. חמישה פלסטינים נוספים נפצעו מהתקיפה והם מטופלים בבתי החולים ברצועה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully