וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע לפולין: "מנהלי בי"ס רוצים מלון 5 כוכבים"

גיל סימה

21.7.2010 / 13:49

ועדת החינוך של הכנסת דנה בעלויות הגבוהות של המסע לפולין. נציגי חברות התעופה טענו כי תלמידים מעוטי יכולת לא יכולים לצאת למסע עקב דרישות של מנהלים לתנאים אקסלוסיביים

מעונות סטודנטים במקום מלונות, ארבעה ימי מסע במקום שמונה וגם קריאות לפניה לבג"ץ על חוסר שוויוניות - אלו רק מקצת הדברים שנשמעו הבוקר (רביעי) בישיבת ועדת החינוך של הכנסת , שדנה בנושא עלויות המסע הגבוהות של התלמידים לפולין.

לפי הנתונים שהוצגו בפני הנוכחים רק כחמישית מתלמידי כיתות י"א –י"ב אשר בשנה האחרונה היוו כ-25,000 תלמידים, יצאו למסע לפולין כשהסיבה המרכזית להיעדרם של תלמידים רבים מהמסע נעוץ בעלות הכלכלית הכרוכה בכך, העומדת כיום על 5,600 שקל. "אין לנו זכות מוסרית להישאר במצב הקיים", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב שהוסיף גם את הערך החינוכי שיש למסע.

נראה כי גם מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני הופתע לגלות כי אנשי החינוך האמורים להיות כפופים לחוזר היוצא מטעמו, במסגרתו הם גם מתבקשים להגיש בקשות לאישור המסע לפולין היוצא מטעם בית הספר עליו הם אחראים, סוטים מדרך זו. "זוהי רמאות לשמה", סינן ד"ר שושני כאשר שמע מנציגי חברות התעופה על מצב בו מנהלי בתי ספר מונעים כביכול את הוצאתם של תלמידים מעוטי יכולת למסע בשל דרישתם של המנהלים להשתכן במלונות ברמה של חמישה כוכבים ובתנאים אקסקלוסיביים.

בין שלל ההצעות שהועלו במסגרת הדיון, שמעו הנוכחים כי קיימת אפשרות לשכן את התלמידים בעלות כלכלית נמוכה ביותר במעונות סטודנטים, סמינרים למורים ומרכזי ספורט הממוקמים בפולין. "עניין זה יכול להוריד את העלות ב-400 דולר לפחות", אמר צבי לבנון, מי שעמד בראש חטיבת הנח"ל לשעבר והיה מראשוני יוזמי מסעות התלמידים לפולין.

התנגדות לקיצור ימי המסע

בין היתר נדון בישיבה גם עניין קיצור ימי המסע כשח"כ אורלב ציין כי לגישתו עדיף שיסעו יותר תלמידים למסע מקוצר שילמד אותם על נוראות השואה מאשר למנוע מתלמידים חסרי יכולת להשתתף בו. על כך התנגדו מרבית הנוכחית כשלדבריהם גם בשמונת ימי המסע הנוכחים זמן השהיה לא מספיק להכיל את כמות האתרים ומחנות ההשמדה שהתלמידים מבקרים בהם.

נציגי חברות התעופה ציינו בדיון כי הוזלה משמעותית בגובה העלות של המסע נראית להם כבלתי אפשרית. "קיצור של המסע לארבעה ימים יוביל למצב של 'טיסות מתגלגלות'", אמר שי מרינה, נציג החברות, "מדובר בטיסות שלא בימים קבועים ואם רוצים להוזיל צריך אולי לבדוק את התקופה בה יש להוציא את התלמידים למסע".

רן מלמד, סמנכ"ל עמותת "ידיד" לזכויות חברתיות, הודיע כי בימים אלו מתגבשת עתירה לבג"ץ אליה מצטרפים גם ועדי הורים מרחבי הארץ, הקוראת למשרד החינוך להחזיר את השוויוניות בנושא המסעות ולגרום שהעלויות הכלכליות לא יהוו עילה עבור התלמידים מעוטי היכולת לצאת למסע. "יש תחושה קשה בקרב הורים רבים שמשרד החינוך לא פועל מספיק בכדי להוזיל את העלויות", אמר מלמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully