וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את רוצחה של דנה בנט

עידן אבני

21.7.2010 / 9:04

שנה לאחר שנמצאה גופתה של הנערה דנה בנט, הרשיע בית המשפט את רוצחה יחיא פרחאן. בנוסף הרשיע בית המשפט את פרחאן ברציחתם של תיירת מצ'כיה ושכנו לתא המעצר. השופטים: "מדובר בנאשם מניפולטיבי, קר רוח ומתוחכם"

מערכת וואלה!

(צילום: שינאווי בכר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע היום (רביעי) את יחיא פרחאן, שהואשם ברציחתם של הנערה דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב. גופתה של בנט שנעלמה בשנת 2003, נמצאה סמוך לטבריה בחודש מאי 2009. כמו כן הרשיע בית המשפט את פרחאן בשתי עבירות חטיפה לשם רצח ואונס. בהכרעת הדין ציינו השופטים כי "מדובר בנאשם מניפולטיבי, קר רוח ומתוחכם". לאחר הכרעת הדין יצאו השופטים להפסקה ועוד כשעתיים יחלו הטיעונים לעונש בניסיון לזרז את ההליכים.

ויקי בנט אמה של דנה בנט אמרה לאחר הכרעת הדין כי "השופטים לא אכזבו אותי. ההחלטה היתה מה שחשבתי. הצדק יצא לאור. אין נחמה אבל יש הקלה. הוא יישב מאחורי סורג ובריח ולא יוכל לתפוס בנות נוספות". ויטלי אשורוב, אחיו של אהרון סימחוב שנרצח על ידי יחיא פרחאן, אמר כי "קצת מרגיע. אחרי חמש שנים – הצדק נעשה, אומנם קצת מאוחר. היה לי חשש שיזכו אותו כי המשטרה טענה שאחי התאבד ולי כבר לפני חמש שנים היה ברור שמדובר ברצח".

כתב האישום נגד פרחאן ובת זוגו י' הוגש ביוני אשתקד וממנו עלה כי השניים הבחינו בבנט בת ה-15 בשעת לילה מאוחרת, בעודה יורדת ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית, חזרה לבית דודה בטבריה. השניים החליטו כי י' תצא מהרכב ותציג עצמה כעובדת בבית מלון השייך לפרחאן, ותבקש מבנט לבוא ולעזרה בכוח אדם למספר שעות מצומצם.עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר שבנט נכנסה לרכב, החל פרחאן בנסיעה לעבר שביל עפר סמוך למושב מגדל.

בהגיעם סמוך למטע זיתים במקום, עצר פרחאן את הרכב וירד ממנו בתואנה כי עליו להטיל את מימיו וי' אף היא ירדה מהרכב בתואנה דומה. דנה, אשר חששה להישאר לבדה ברכב בלי י', ביקשה להתלוות אליה, אלא שמיד בצאתה מהרכב, הלם פרחאן באגרופו בפניה. דנה התחננה על חייה ומיד לאחר מכן הלם פרחאן שוב בפניה באגרופו בכוח וגרם להתמוטטותה. פרחאן קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק אותה באמצעות החזייה, עד שגרם למותה, כל זאת כאשר י' עומדת בסמוך וצופה במעשים.

ויקי בנט: השופטים לא אכזבו אותי"

בחודש מרץ האחרון גזר בית המשפט 14 שנות מאסר על י' בת ה-21, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח של בנט וברצח האזרחית הצ'כית ששהתה בארץ כמתנדבת. בנוסף גזר בית המשפט על י' גם 30 חודשי מאסר על תנאי.

עוד עולה מכתב האישום כי כחודש לפני שרצח את דנה בנט, רצח פרחאן את סילביה מולרובה, תיירת מצ'כיה ששהתה בארץ כמתנדבת. פרחאן הגיע לפאב בחוף דוגית, שם בילתה סילביה. כשהבחין בסילביה יוצאת מהפאב לתפוס טרמפ חזרה למושב בו התגוררה, ניצל פרחאן את העובדה כי היתה בגילופין והציע לה טרמפ. אלא שפרחאן הסיעה יחד עם י' חברתו לנחל צלמון. בהגיעו למקום, לקח את סילביה על כתפו והורידה בדרך עפר אל הנחל. שם , כשהבינה את המתרחש, ניסתה סילביה לברוח אלא שפרחאן אחז בשערות ראשה וחנק אותה למוות באמצעות כבל דק שנשא עימו. לאחר מכן הכניס פרחאן את ראשה למי הנחל , דרך על גבה, וי' דרכה על רגליה. לאחר מספר דקות, משחדלה סילביה לנוע, הורה פרחאן לי' להניח אבנים על גופתה של סילביה על מנת שלא תצוף.

האישום השלישי ייחס לפרחאן רצח של שכנו לתא המעצר. במרץ 2004. כאשר פרחאן היה עצור בתחנת משטרת נתניה, החליט פרחאן לרצוח את שכנו לתא מאחר ושיתף פעולה עם המשטרה והפליל אחר בעדותו. במקלחת התא, הכה פרחאן את העצור שנפל על הרצפה ואז חנק אותו באמצעות חוט שהוציא ממכנסיו. לאחר מכן, הרים פרחאן את העצור ותלה אותו באמצעות החוט, אותו קשר אל סורגי חלון התא.

באישום נוסף יוחסה לפרחאן עבירת אינוס של נערת ליווי. לאחר ביצוע האונס, פרחאן הוביל את נערת הליווי לרכבו, אלא שאז היא הצליחה להשתחרר מאחיזתו ולהימלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully