וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לאו"ם: "צה"ל יגביל את השימוש בזרחן"

דו"ח שהעבירה ישראל לאו"ם חושף כי בצה"ל הפיקו לקחים משמעותיים לאחר חקירת ממצאי מבצע "עופרת יצוקה". בין ההחלטות: הגבלת השימוש בפצצות זרחן ופעולות אקטיביות לשמירה על האוכלוסייה האזרחית בשטח האויב במקרה של מלחמה

צה"ל יפעל להפחתת כמות הנפגעים בקרב אוכלוסיות אזרחיות במקרים של מלחמה ויגביל את השימוש בפצצות זרחן באזורים מאוכלסים – כך עולה מדו"ח שפרסם שלשום (שני) משרד החוץ. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, עם פרסומו העבירה ישראל את המסמך למזכ"ל האו"ם באן קי מון. הדו"ח בן 37 העמודים מהווה את תגובתה השנייה של ישראל לממצאי דו"ח גולדסטון בנושא חקירת פעולות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

בדו"ח נכתב כי "צה"ל הוציא לפועל שינויים מבצעיים בפקודותיו ובאסטרטגיית הלחימה של היחידות השונות, במטרה למזער בעתיד את הנפגעים והנזקים בקרב האוכלוסייה האזרחית בשטח האויב". עוד נכתב כי "בפרט, צה"ל אימץ נהלים חדשים שנועדו להגביר את ההגנה על ביטחון התושבים באזורי הלחימה, לדוגמה, באמצעות הדגשת העובדה שהגנה על התושבים באזורי הלחימה היא חלק אינטגרלי ממשימתו של מפקד הצבא". כמו כן, בדו"ח נכתב כי ישראל ניהלה עד כה 47 חקירות פליליות בעקבות חשדות שונים שעלו נגד חיילי צה"ל שלחמו במבצע בעזה.

הד"וח התייחס גם לביקורת שנמתחה על השימוש שנעשה בצה"ל בפצצות זרחן לבן במהלך המבצע, וטען כי שימוש זה נעשה באופן חוקי. עם זאת, בדו"ח נטען כי צה"ל הורה להגביל את השימוש בפצצות אלו באמצעות קביעת אזורים "רגישים" והצבת תנאי בטיחות להטלתן. "צה"ל נמצא בתהליך של קביעת איסורים שונים על השימוש בפצצות זרחן באזורים עירוניים", נכתב בדו"ח. כמו כן, בין הצעדים שפירט הדו"ח, צויין כי לאור בצה"ל הוחלט לצרף לכל יחידה קרבית קצין מיוחד לעניינים הומניטריים.

האו"ם טרם פרסם התייחסות רשמית לממצאי הדו"ח. במהלך המבצע ברצועת עזה שנערך בין דצמבר 2008 וינואר 2009, נהרגו 13 אזרחים ישראלים ועל פי הדיווחים כ-1,400 פלסטינים, מתוכם מאות אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully