וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ עצר פעילי חמאס בחשד לרצח שוטר בחברון

19.7.2010 / 10:38

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל והמשטרה, עצרו חולייה של חמאס, שלפי החשד ביצעה את פיגוע הירי בו נרצח השוטר שוקי סופר בחודש שעבר בדרום הר חברון. מהחקירה עולה כי החולייה תכננה גם לחטוף חייל באזור עציון

יח"צ - חד פעמי

(צילומי ארכיון: הצלה יו"ש, עריכה: יאיר דניאל)

השב"כ, המשטרה וצה"ל פענחו את רצח השוטר יהושע (שוקי) סופר בפיגוע ירי בדרום הר חברון בחודש שעבר. כך הותר היום (שני) לפרסום. שמונה ימים לאחר הפיגוע נעצרה חולייה של חמאס שביצעה על פי החשד את הפיגוע. חלק מחברי החולייה, בשנות ה-20 לחייהם, היו עצורים בעבר בישראל. לצורך ביצוע הפיגוע ערכו החשודים סיורים מקדימים באזור ואף רכשו כיפות ופאה נוכרית.

מחקירת השב"כ עולה עוד כי החשודים הקימו את החולייה לצורך ביצוע פיגועים ובין היתר תכננו לחטוף חייל בצומת גוש עציון לצרכי מיקוח. לצורך ביצוע הפיגועים הם הצטיידו באמצעי לחימה שהוחבאו בהרי חברון, ובהם שלושה רובים מסוג קלאצ'ניקוב.

מחקירת חברי החולייה עולה עוד, כי הם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד רכב משטרתי בציר 60 בחודשים הראשונים של שנת 2010. בעת ביצוע הפיגוע, בו נהרג סופר ונפצעו שלושה שוטרים נוספים, התמקמו שלושה מאנשי החולייה בנקודת הירי, כאשר פעיל נוסף שימש כתצפיתן. כשעבר במקום הרכב בו נסעו סופר וחבריו, פתחו חברי החולייה בירי לעבר הניידת. לאחר ביצוע הפיגוע ברחו היורים מהמקום, הציתו את הרכב ששימש אותם והסתירו את אמצעי הלחימה.

בשב"כ מציינים כי אחד מראשי החולייה יצא כשבועיים לפני הפיגוע לבית החולים הדסה עין כרם עם בתו בת השש, לצורך ניתוח להסרת גידול מעינה. לטענת השב"כ, חברים נוספים בחולייה השתחררו שבועות ספורים קודם לפיגוע מבתי סוהר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully