וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: חוק הגיור ייצור קרע בעם

18.7.2010 / 13:00

יום לפני פגישת הפיוס הצפויה בין ראש הממשלה לשר החוץ ליברמן, הדגיש נתניהו את התנגדותו לחוק הגיור, אותו דורשת ישראל ביתנו. יוזם החוק, ח"כ רותם ענה: "רה"מ נבהל מהלחצים שהופעלו עליו. החוק יעבור ונתניהו אף יצביע בעדו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן צפויים לערוך מחר פגישת פיוס בניסיון לסיים את המשבר ביחסיהם בעקבות אישור תקציב המדינה בממשלה. עם זאת, לקראת הפגישה נראה כי נתניהו מעמיק את הקרע, נוכח עמדתו בחוק הגיור. נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי יתנגד לחקיקת הגיור המוצעת שלדבריו, יכולה ליצור קרע בעם היהודי. "ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק אך אם לא תוסר אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה להתנגד להצעה", אמר נתניהו.

במהלך הישיבה נזף ראש הממשלה בשר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, שהודיע כי הוא דורש לקבור את ההצעה. ברוורמן ביקש למסור בפתח ישיבת הממשלה "הודעה אישית" וברגע שניתנה לו זכות הדיבור הצהיר כי הוא דורש להוריד את הצעת חוק הגיור מסדר היום. ברוורמן הביע חשש שבעקבות המשבר עם ישראל ביתנו, ראש הממשלה ייענה לדרישתו של אביגדור ליברמן ויעביר את החוק. ראש הממשלה השיב לברוורמן: "אני מסכים לגבי הנושא, החוק לא הולך לעבור בכנסת משום שהוא יפגע באחדות העם היהודי, אך לא יכול להיות שתעשה שימוש במוסד של 'הודעה אישית' להנחלת אג'נדה אישית, זה לא תקין".

יוזם החוק, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הגיב לדברים שאמר ראש הממשלה על חוק הגיור ואמר כי נתניהו "טועה ומטעה, חוק הגיור אינו יוצר כל פילוג בעם. החוק עסוק אך ורק בגיור בישראל ואינו משנה את המצב הקיים לגבי גיורים הנערכים מחוץ לישראל". רותם הוסיף כי "נראה כי ראש הממשלה, אשר היה זה שביקש ממני להגיע להסכמה עם המפלגות הדתיות בקואליציה בכל הקשור לנושא הגיור, נבהל מהלחצים שהופעלו עליו, או שמא שכח את בקשתו לפעול בהסכמה מלאה עם המפלגות הללו בכל הנוגע לחוק זה. ואמר דברים אלה מבלי שקרא בפועל וברצינות את החוק". רותם סיכם ואמר כי לא זו בלבד שהחוק יעבור, אלא אף שנתניהו יצביע בעדו.

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה בשבוע שעבר להעביר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ דוד רותם לתיקון חוק הגיור. לפי הצעת החוק הסמכות לגיור תהיה בידי הרבנות הראשית בלבד, ואחת המשמעויות המרכזיות של ההצעה זו היא קרע עם יהדות התפוצות. כ-85% מיהדות התפוצות מורכבת מקהילות רפורמיות וקונסרבטיביות והליך הגיור שהם עוברים ומעבירים לא יוכר בארץ. מצד שני ה"גזר" בהצעת החוק היא הקלה באופן משמעותי על אזרחים ישראלים המבקשים לעבור גיור בישראל.

הצעת החוק של רותם שנויה במחלוקת לא רק בעולם היהודי ובקרב יהודי התפוצות, אלא גם בתוך הקואליציה ובאופוזיציה. בעבודה הודיעו כי הם יתנגדו להצעת החוק כפי שהיא מנוסחת כעת. חברת הכנסת עינת וילף אמרה לפני הדיון על החוק בוועדה כי "מדינת ישראל צריכה לזכור שחקיקה בתחום הגיור הינה בעלת משמעות ליהודים בכל העולם. איני יכולה להבין מדוע יהודים שעלו לישראל על פי חוק השבות, ורואים עצמם יהודים, נזקקים לעבור גיור נוסף. אני מתביישת שחברי כנסת נבחרים במדינה הציונית מתבטלים בפני הרבנות. לשמחתי, סיעת העבודה החליטה פה אחד להתנגד להצעת חוק הגיור".

(* עדכון ראשון: 10:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully