וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "לא למו"מ ישיר עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.7.2010 / 10:13

בכירים בפתח קראו לאבו מאזן לסרב לבקשות האמריקאיות ולסרב להיכנס למשא ומתן ישיר עם ישראל. "אין שום התקדמות שמאפשרת פתיחת משא ומתן ישיר"

פגישתם היום ברמאללה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל תהיה מכריעה בכל הנוגע לאפשרות לעבור משיחות הקרבה למשא ומתן ישיר בהתאם לבקשתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון. "הפגישה תהיה גורלית וחשובה מפני שהפלסטינים ממתינים לתשובות ישראליות על שאלות פלסטינית בנוגע לגבולות והביטחון, שהעביר אבו מאזן לממשל האמריקאי", אמר לעיתון בכיר פתח וחבר הוועד המרכזי של הארגון, מחמוד אל-עאלול. "היום הוא צפוי לקבל תשובות לשאלות האלו. ברור לגמרי שעד כה העניינים הולכים לכיוון שלילי מכיוון ישראל. אין שום התקדמות שמאפשרת פתיחת משא ומתן ישיר".

"ההתנהגות וההפרות הישראליות הקורות בשטח לא מותירות לנו אפשרות להיענות לקריאה לפתוח במגעים ישירים", הוסיף אל-עאלול. "האמריקאים מקווים לעבור לשיחות ישירות אולם לנו יש תפיסות משלנו ואינטרסים משלנו שאינם עולים בקנה אחד עם העמדה האמריקאית". הוא הבהיר עוד כי הפלסטינים לא יעברו לשיחות ישירות כל עוד ישראל ממשיכה לבנות בהתנחלויות וכל עוד לא מושגת שום התקדמות בנוגע הגבולות והביטחון בשיחות הקרבה.

בכירים פלסטינים אמרו דברים ברוח דומה גם לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון: "על ההנהגה הפלסטינית לומר הפעם 'לא' גדול לממשל האמריקאי הדורש מאיתנו לעבור למשא ומתן ישיר מבלי שישראל מפסיקה את הבנייה בהתנחלויות ומבלי שהושגה התקדמות בשיחות הקרבה".

"לצערי, ממשל אובמה נסוג מעמדתו והחל לנקוט בשיטה של הממשלים הקודמים בניהול משבר ולא במציאת פתרון", אמר לעיתון בכיר פתח מוחמד דחלאן. לדבריו, הוועד המרכזי של פתח יסרב להצעה לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל כל עוד מיטשל לא יציג תשובות ברורות וחדות שיבהירו את מהות ההתקדמות בנושא הגבולות והפסקת הבנייה בהתנחלויות. אבו מאזן עצמו הכחיש בראיון לעיתון הירדני "אל-רד" כי יש כוונה מצרית לארגן מחר במצרים פגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully