וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' סלאח: "ממשלת ישראל תכננה להתנקש בי"

ניר יהב ויהושע בריינר

15.7.2010 / 15:44

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית התייחס לטענותיו של חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים, לפיהן השב"כ ניסה להדיחו לרצוח אותו. "רוב הפרטים אודות הניסיון להתנקש בי טרם נחשפו"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח הגיב (חמישי) לראשונה לטענתו של פעיל הימין הקיצוני חיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים, לפיה השב"כ ביקש ממנו לחסל את סלאח. "כל עוד ההוראה ניתנה על ידי השב"כ, משמעות הדבר שהיא ניתנה על ידי ממשלת ישראל. זאת משום שהשב"כ פועל לפי הוראות ישירות מראש הממשלה".

לדבריו, משמעות הדבר היא שהממסד הישראלי הגיע לשפל חסר תקדים בהתנהגותו. "אני משוכנע שרוב הפרטים אודות הניסיון להתנקש בחיי לא נחשפו ורק בבוא היום ייחשפו כל הפרטים בעניין", הוסיף.

בתוך כך, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום בשבעה ימים את מעצרו של פרלמן. הוא חשוד בארבעה מקרי רצח, בשנים 98'-99' ו-2004. כמו כן, הוא חשוד בשבעה ניסיונות לרצח. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו ב-14 יום, אך בית המשפט פסק על הארכה של שבעה ימים בלבד.

פרקליטו של פרלמן, עורך הדין עדי קידר, אמר לאחר הדיון כי "מרשי לא עשה את הדברים המיוחסים לו. מדובר באדם חף מפשע, שהופלל והודח על ידי השב"כ בדרכים פסולות". עוד טען הפרקליט, כי "אני לא אתפלא גם אם יעלו חשדות לגבי אירועים אחרים שלא פוענחו עדיין", כך דווח בגלי צה"ל.

מקורביו של פרלמן טענו לאחר הדיון כי פרלמן הודח על ידי השב"כ לביצוע המעשים. לדבריהם, "אפילו השופטת אמרה בהחלטתה היום כי השב"כ מסתמך אך ורק על דבריו של פרלמן ולא יותר. מדובר במקרה של אדם שבדה סיפורים כדי לקבל כסף. בשב"כ מבקשים לכסות על עצמם כדי להימנע מוועדת חקירה ועריפת ראשים. לאור ההקלטות בהן נשמע איש השב"כ מדיח את פרלמן לבצע עבירות, יש צורך מיידי בניקוי האורוות בחטיבה היהודית לאור ניצולו של בן אדם במצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully