וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: לא להחמיר בעונש "השוטרים הנוקמים"

גלעד גרוסמן, פנחס וולף וקובי מנדל

15.7.2010 / 15:17

המדינה משכה את הערעור על עונשם של ארבעת השוטרים מנהריה, שהורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור ונשלחו לשנת מאסר. לטענת הפרקליטות, העונש שהוטל על הארבעה מרתיע ומספק

הפרקליטות חזרה בה מערעורה כנגד העונשים שהוטלו על ארבעת השוטרים שהורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור. בפרקליטות הבהירו היום (חמישי) כי הם רואים בתיק "חשיבות רבה באמירה שיפוטית של בית משפט אשר תעמוד על חומרת מעשיהם של המערערים, ותדגיש את מעמדה של החובה המוחלטת, במיוחד של אנשי חוק, לציית לחוק". אולם, לנוכח הערות השופטים בדיון הקודם, הודיעו בפרקליטות כי הם מסירים את ערעורם, אולם מתנגדים עדיין לערעור שהגישו השוטרים.

כפי שנטען בכתב ובעל-פה, "מורכבותו של תיק זה, ובכלל זה הטיעונים והגישות הנורמטיביות שהוצגו על-ידי הצדדים במהלך הדיון, מחדדים את הצורך בהכרעה ערכית של הערכאה המשפטית העליונה, ובתוך כך, לטעמה של המשיבה - בהוקעה מפורשת של הבחירה, אותה ביצעו המערערים", כך כתב סגן פרקליט המדינה, ד"ר אוהד גורדון, בהודעה שנמסרה היום לבית המשפט מטעם הפרקליטות.

עם זאת, הוא הוסיף שבעקבות דברי השופטים בדיון הקודם בפרשה, שרמזו כי מדובר בעונש מרתיע ומספק, הבהירו בפרקליטות שהם מושכים את הערעור "לנוכח הערותיו של בית המשפט הנכבד במהלך הדיון, לא תעמוד המשיבה על עתירתה להחמיר בעונשיהם של המערערים. לפיכך תבקש המשיבה כי טענותיה, בכתב ובעל פה, תשמשנה כמענה מצידה לטענות המערערים בערעוריהם".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ התייחס לעונשם של השוטרים ואמר כי, "הם עשו מעשה חמור ביותר, אולם הם עמדו למשפט ונענשו. מישהו חייב לעמוד מאחורי השוטרים ולחזק אותם - כי לא היה מי שייתן להם את הגיבוי מול ארגוני הפשיעה. אני עומד כאן בודד בחזית מול הממשלה, ביחד עם כל השוטרים והסוהרים וזה מחבר אותי ישר לדיוני התקציב ושכר השוטרים. אם לא תימצא הנוסחה הנכונה, האוצר פשוט יחליש את המאבק בפשיעה ושוטרים יתקפלו בפני ארגוני פשיעה. אני אעמוד על הרגליים האחוריות ואני מקווה שעד הבוקר יהיו באמתחתי בשורות טובות יותר לגבי תקציב המשרד ושכר השוטרים".

"שמחים על החלטת הפרקליטות"

רס"ר יוסי לוי ששימש רכז מודיעין בימ"ר גליל אמר לוואלה! חדשות בעקבות הודעת הפרקליטות כי "אנו שמחים על החלטת הפרקליטות שנתקבלה בעקבות מסר מבית המשפט. הערעור שהגשנו עדיין נמצא על שולחן בית המשפט אשר צריך לתת את החלטתו. אנו טוענים להגנה מן הצדק. כואב לנו מאוד המצב שאליו נקלענו כשוטרים ואשר אילץ אותנו לעבור את העבירה המדוברת, אך אנו עדיין טוענים כאמור שמדובר בהגנה מן הצדק. אנו תקווה שבית המשפט הנכבד יתחשב בבקשת הערעור שלנו וכבר הבענו חרטה עמוקה על המעשים שיוחסו לנו ונימקנו מדוע הגענו למצב אשר אילץ אותנו לעשות מעשים אלה".

אביגיל שררה, מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, התייחסה גם היא להודעת הפרקליטות שלא להחמיר עם ארבעת השוטרים. ואמרה כי היא "מברכת על החלטת הפרקליטות למשוך את העתירה ומאמינה כי שופטי העליון יבטלו את גזר דינם של השוטרים. אני בטוחה כי שוטרי נהריה לימדו את כל המערכות הנוגעות בדבר את הלקחים וכי המסקנות הנכונות יוסקו, כדי לתת מענה הולם לפעילות עבריינית כלפי לובשי מדים ואנשי ציבור".

חודש אוקטובר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בחיפה שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי על כל אחד מארבעת השוטרים המעורבים בפרשת "עבריינים במדים" מנהריה. ארבעת השוטרים הורשעו שלושה חודשים קודם לכן בעבירות של גרימת נזק, עבירות בנשק ומרמה והפרת אמונים. לבקשת הנאשמים, עיכב השופט את תחילת ריצוי העונש בשלושה שבועות על מנת שיוכלו לערער לעליון.

השוטרים - רב-פקד יניב אשור, יוסי לוי, אלדד חדד ורמי מוסא נמצאו אשמים בכך שלפני כשנתיים הניחו מטעני חבלה, האחד מתחת לרכבו של העבריין מיכאל מור והאחר על אדן חלון בבית השייך לו, בו התגורר אחיינו, כדי לנקום במור לאחר סדרת השלכות רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר, והחשש שמי מהם עלול להיות היעד הבא מצד מור ואנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully