וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשפון נושמים לרווחה: האסבסט פונה מחצר הבית

אריאל נוי

15.7.2010 / 14:29

במשך שבועיים ביקש תושב רשפון מהמשרד להגנת הסביבה לפנות לוחות אסבסט שהונחו ליד ביתו ואיימו על בריאות משפחתו, אך נתקל בסחבת ביורוקרטית. לאחר פרסום בנושא בוואלה! חדשות, פונה המפגע

משרד הבריאות פינה היום (חמישי) מצבור לוחות אסבסט שהונחו מאחורי בית פרטי ברשפון. דבר קיומם של הלוחות פורסם בוואלה! חדשות. י', אב לפעוטה בת שנה וחצי, סיפר כי מתחת לחלון חדרה של בתו הונחה לפני שבועיים פסולת בניין, ובה למעלה ממאה יחידות אסבסט. "מפחיד לחשוב מה זה עלול לגרום", אמר י'. "מאז אנחנו עם חלונות סגורים, והחלון של הבת שלי סגור כל היום".

הממונה על האסבסט במחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, ישראל אושר, פנה מייד לאחר הפרסום בוואלה! חדשות לגורמים הרלבנטיים ברשות המקומית, והיא זו שדאגה לפנות את המפגע. "זה לא תקין שיש לוחות אסבסט. להערכתי, אף שלא היתה בכך שום סכנה ביקשנו לפנות את הפסולת מהמקום", הסביר אושר.

בשנים האחרונות הקפיד המשרד להגנת הסביבה לפרסם כי החומר עלול לגרום לסרטן בבני אדם. אושר טען כי לא הבחין בלוחות השבורים, אולם לדבריו "הפסולת פונתה והסיפור מאחורינו". בימים אלה מתכוון י' לקחת את ילדיו לבדיקות כדי לוודא שלא נגרם להם נזק בריאותי. "אני באמת שמח שהסיוט הזה נגמר, בייחוד לאחר שראיתי שלוחות האסבסט שבורים וסיבים עפו לכיוון הבית שלי", הוא אמר.

יצוין כי כשפנה י' למשרד להגנת הסביבה, הוא נתקל בסחבת ביורוקרטית. אבל לדבריו, היום הכל מאחוריו "ברגע שפינו לי את האסון הזה מתחת לחלון של הבת שלי. זה היה מייד אחרי פרסום הכתבה תוך יומיים פינו את זה. לא יאומן מה צריך לעבור כדי לחיות ללא דאגות בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully