וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען האירני ש"נחטף": נחקרתי בידי ישראלים

עם שובו לטהרן מארה"ב, טען מדען הגרעין האירני כי נחטף וכי סוכנים ישראלים השתתפו בחקירותיו. לפי ה"וושינגטון פוסט", ה-CIA שילם לו 5 מיליון דולר תמורת מידע על תכנית הגרעין של אירן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המדען האירני שאהרם אמירי שב הבוקר (חמישי) לאירן מארצות הברית. הוא זכה לקבלת פנים חמה, בה השתתפו בכירים בממשל האירני. אמירי הכחיש כי הוא מדען גרעין וחזר על טענותיו כי נחטף בידי סוכני מודיעין אמריקאים וסעודים במהלך ביקורו בעיר מדינה שבערב הסעודית.

כשבנו בן השבע לצדו, טען אמירי כי הוא הועבר לארצות הברית, שם השתתפו גם סוכנים ישראלים בחקירותיו. "לא היה לי שום קשר למתקנים בנתאנז ובפורדו" , אמר אמירי, בהתייחסו למתקני העשרת האורניום באירן. הוא הוסיף שבמהלך חקירותיו איימו עליו שיעבירו אותו לכלא סודי בישראל, ובכך יימחק כל זכר שלו. בחקירות "נכחו חוקרים מישראל בחלק מהפעמים, וזה היה ברור שהם תכננו לעביר אותי לישראל", אמר אמירי.

הבוקר דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי ה-CIA שילם לאמירי יותר מ-5 מיליון דולרים תמורת מידע על תכנית הגרעין של אירן. לדברי גורמים בממשל האמריקאי, אמירי לא חייב להחזיר את הכסף, אך ייתכן שיתקשה להשיג אליו גישה לאחר שביטל את שיתוף הפעולה המשמעותי שלו עם ה-CIA וחזר באופן פתאומי לאירן. הגרומים מסרו לעיתון כי ייתכן שהוא חזר לטהרן מחשש שהשלטונות האירנים יפגעו במשפחתו.

"כל מה שהוא קיבל הוא מעבר להשגתו, תודות לסנקציות הכלכליות שמוטלות על אירן", אמר גורם אמריקאי לעיתון. "הוא עזב, אבל הכסף שלו לא עזב. יש לנו את המידע שלו ולאירנים יש אותו". הממשל האמריקאי הכחיש את הטענות כי אמירי נחטף. מזכירת המדינה הילרי קלינטון אמרה השבוע כי הוא היה בארצות הברית מרצונו החופשי ועזה מרצונו החופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully