וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מדען הגרעין עושה דרכו חזרה מארה"ב

משרד החוץ האירני מסר כי מדען הגרעין שטען כי נחטף לפני שנה בידי ה-CIA, עזב את אדמת ארצות הברית ועושה דרכו חזרה לאירן דרך מדינה שלישית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מדען הגרעין האירני שנעלם לפני שנה והופיע באופן פתאומי שלשום בשגרירות פקיסטן בוושינגטון, עושה דרכו בחזרה לאירן דרך מדינה שלישית, כך מסר היום (רביעי) דובר משרד החוץ של אירן. לדבריו, שהראם אמירי כבר עזב את ארצות הברית, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית ISNA. הדובר לא מסר דרך איזו מדינה אמירי טס.

"בזכות מאמצי הרפובליקה האיסלמית של אירן ושיתוף פעולה של שגרירות פקיסטן בוושינגטון, לפני מספר דקות שאהרם אמירי עזב את שטח ארצות הברית והוא עושה דרכו לאירן דרך מדינה שלישית", אמר ראמין מהמנפרסט.

משרד החוץ האירני טוען כי אמירי נחטף בערב הסעודית בידי סוכנות הביון האמריקאית ה-CIA בשנה שעברה. מחלקת המדינה האמריקאית טוענת כי הוא שהה בארצות הברית מרצונו החופשי.

מהמנפרסט אמר כי אירן ממשיכה בחקירה אודות תפקידה של ממשלת ארצות הברית בחטיפתו של אמירי. ביוני אירן טענה כי היא העבירה לארצות הברית הוכחות לכך שהוא נחטף. אולם, עד אתמול, ארה"ב חזרה וטענה כי אין לה שום מידע לגבי המדען. מזכירת המדינה הילרי קלינטון הכחישה אתמול את ההאשמות על חטיפתו. "מר אמירי נמצא בארצות הברית מרצונו החופשי והוא חופשי לעזוב", היא אמרה.

המסתורין סביב היעלמותו של אמירי והופעתו במספר סרטוני וידאו, שבאחד מהן הוא טוען כי נחטף לארה"ב ובאחר טוען כי הוא נמצא באריזונה מרצונו החופשי, הובילו לספקולציות על כך שהוא מסר לאמריקאים מידע על תכנית הגרעין של אירן. במרץ דיווחה רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC כי אמירי ערק והוא עוזר ל-CIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully