וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: בית הנבחרים אישר האיסור ללבוש בורקה

ברוב מוחץ של 335 מול מתנגד אחד אישר הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת חוק האוסר על נשים לבישת רעלות המכסות את כל הגוף. החוק טעון עדיין אישור של הסנאט ומועצת החוקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

תם עידן הרעלות בצרפת? הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי אישר אמש (שלישי) ברוב של 335 חברים ומתנגד בודד אחד את החוק הקובע קנס כספי של 150 אירו לנשים הלובשות בורקה בפומבי. הבורקה היא לבוש איסלמי מסורתי לנשים, המכסה את גוף האישה מכף רגל ועד ראש.

החוק טעון עדיין אישור של מועצת החוקה והסנאט בחודש ספטמבר, בטרם ייכנס לתוקף, והוא מאפשר להמיר את הקנס הכספי בשיעורי אזרחות. כמו כן, אדם שיכפה על אישה לעטות את הבורקה צפוי לעונש של שנת מאסר אחת וקנס של 30 אלף אירו. יצוין, כי צרפת כבר אסרה על עטיית כיסויי ראש בבתי ספר ובשירות הציבורי, אך היא עדיין מתירה זאת לסטודנטיות באוניברסיטאות.

צרפת היא המדינה המערב-אירופית עם המיעוט המוסלמי הגדול ביותר – כחמישה מיליון בני אדם. עם זאת, הסברה היא שרק כ-2,000 נוהגות לעטות את הבורקה. שר המשפטים, מישל אליוט-מארי, אמר כי מדובר בהישג לערכים של חירות, שווין אחווה וחילון. עם זאת, פרקליט המדינה, ציין כי לא ברור אם האיסור הזה עולה בקנה אחד עם האמנה האירופית לזכויות אדם.

עדכון ראשון: 21:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully