וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "המדען האירני ישוב למדינתו מרצון"

גורם אמריקאי טוען כי מדען הגרעין האירני שצץ פתאום בשגרירות פקיסטן בוושינגטון חוזר לאירן "מרצונו החופשי". שאהרם אמירי נעלם בערב הסעודית לפני שנה וכעת הוא טוען כי נחטף בידי ארה"ב

מדען הגרעין האירני שאהרם אמירי, שנעלם במהלך מסע למכה, הופיע באופן פתאומי בשגרירות פקיסטן בוושינגטון והחליט לחזור לאירן "מרצונו החופשי". כך אמר היום גורם בממשל האמריקאי. לדברי הגורם, אמירי מחכה כעת למסמכים ממדינה שלישית, שיאפשרו לו לצאת מארצות הברית ולשוב לאירן.

אמש הופיע המדען בשגרירות פקיסטן בוושינגטון בה נמצא משרד המייצג את האינטרסים של אירן בארצות הברית. טהרן האשימה את ה-CIA בחטיפתו, אך רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC דיווחה כי הוא ערק ומאז סייע ל-CIA. הטלוויזיה הממלכתית באירן ציטטה את אמירי כאומר: "החטיפה שלי היתה מבצע מביש של ארצות הברית. הייתי נתון ללחץ פסיכולוגי כבד ופיקוח של סוכנים חמושים במהלך 14 חודשים".

"מר אמירי שהה בארצות הברית מרצונו החופשי והחליט לחזור לאירן מרצונו החופשי", אמר הגורם האמריקאי. לדבריו, מצבו של אמירי שונה מזה של האזרחים האמריקאים, ביניהם שלושת המטיילים, העצורים באירן מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. "יש לשחרר אותם באופן מיידי ולאפשר להם לחזור לארצות הברית", אמר הגורם.

אוסף של דיווחים סותרים

בראיון הטלפוני אמירי לא פירט אם הוא קיבל מחסה במחלקה לאינטרסים אירניים או האם הוא מסר עצמו לרשויות ארצות הברית והן אלה שמסרו אותו לשגרירות. "הוא לא בשגרירות הפקיסטנית עצמה. הוא במחלקה לאינטרסים אירניים", מסר דובר משרד החוץ של פקיסטן לסוכנות הידיעות "רויטרס". "השגרירות שלנו יצרה קשר עם ראש המחלקה האירנית, והם אמרו לנו שהם עושים את ההכנות להחזיר אותו לאירן".

על פי דיווחים, אמירי עבד בסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן והיה לו ידע רב בנוגע לתכנית הגרעין במדינה. על רקע עסקת חילופי המרגלים בין רוסיה לארצות הברית בשבוע שעבר, כלי התקשורת באירן מכנים את חזרתו המתוכננת של אמירי כניצחון על "שירותי המודיעין של אמריקה". הרדיו הממלכתי מסר כי בראיון מתוך השגרירות הפקיסטנית אמירי אמר כי הממשל האמריקאי רצה להחזיר אותו לאירן בשקט באמצעות חברת תעופה זרה על מנת "לכסות את חטיפתו".

בחודש שעבר הופיעו באינטרנט שלושה סרטוני וידאו סותרים בהם אמירי מופיע לכאורה. באחד מהם הוא אומר שהוא נחטף, בשני הוא אומר שהוא חי בחופשיות באריזונה, ובשלישי הוא טוען שברח מחוטפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully