וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק למארגני המשט: התלוו לספינות חיל הים

יהושע בריינר וניר יהב

11.7.2010 / 0:00

בישראל גוברת ההערכה כי הספינה הלובית תנסה להגיע לעזה ולא תעגון במצרים. שר הביטחון אמר כי המשט הינו פרובוקציה מיותרת. ”אפשר להעביר לרצועת עזה סחורות דרך ישראל. ”אנו ממליצים למארגני המשט להתלוות לספינת חיל הים או לשוט לאל עריש”

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול (שבת) בדיונים פנימיים במערכת הביטחון כי "המשט הוא פרובוקציה מיותרת, ומוטב היה אם לא היה מתקיים". ברק הוסיף כי "אפשר להעביר לרצועת עזה סחורות וסיוע דרך ישראל". בישראל גוברות הערכות כי המשט הלובי ינסה לפרוץ את המצור לעזה ולא להגיע לאל-עריש ומשם להעביר את הסחורות.

ברק המשיך ואמר כי "לא נאפשר הכנסת נשק, אמצעי לחימה וחומרים תומכי לחימה לרצועת עזה. אנו ממליצים למארגני המשט להתלוות לספינת חיל הים לנמל אשדוד או לשוט ישירות לנמל אל עריש". דברי ברק מרמזים על כך שספינות חיל הים צפויות לעצור את המשט אם זה ינסה לפרוץ את המצור לעזה.

אמש יצאה לדרכה הספינה הלובית אל-אמאל ("תקווה") מנמל "לביו" בדרום- מזרח יוון, לפי קברניט הספינה היא אינה מתכוונת לסטות מנתיבה המקורי לעבר רצועת עזה. דבריו של הקברניט צוטטו ברשת אל ג'זירה והם עומדים בסתירה ביחס לדיווחים קודמים, לפיהם בעקבות לחץ מצד ישראל, החליט הקברניט לעגון בנמל אל-עריש במצרים. עוד נמסר כי משך המסע לעבר הרצועה ינוע בין 70 ל-80 שעות.

"הספינה תגיע בתוך 48 שעות"

גורמים בצה"ל ובמערכת הביטחון מעריכים כי הספינה הלובית תנסה להגיע לנמל ברצועת עזה ולא ישירות לאל-עריש. בניגוד לדיווחים כי המסע יימשך כשלושה ימים, בצה"ל מעריכים כי הספינה תגיע למרחק של קילומטרים ספורים מהמים הטריטוריאליים של ישראל כבר במהלך 48 השעות הקרובות.

כמו כן, בחיל הים ובשייטת 13 מוכנים לאפשרות של השתלטות על הספינה, אולם מעריכים כי הדברים לא יגיעו לכדי כך. ההערכה הגורפת במערכת הביטחון, היא שהספינה תיתקל בספינות הטילים של חיל הים כמה עשרות קילומטרים לפני כניסתה למים הטריטוריאליים של ישראל.

לדברי גורמים בצה"ל, כדי להימנע ממפגש, הספינה תיאלץ לפנות לכיוון מצרים, וזאת ללא התערבותם של כוחות הקומנדו. "אם יהיה צורך נעצור את המשט", אומרים גורמים בצה"ל, "אנו עוקבים אחר נתיבה ומאמינים כי לא יהיה צורך בהכנסת כוחות השייטת למניעה ההגעה לרצועה".

לחץ ישראלי כבד

כתב רשת אל-ג'זירה הנמצא על הספינה דיווח עוד כי ממשלת יוון הייתה נתונה ללחצים ישראלים כבדים שדרשו ממנה לא לאפשר לספינה לצאת לכיוון הרצועה ואף איימה על יוון שלא לשחרר שני פעילים יוונים העצורים בישראל מאירועי המשט הקודם אם יוון לא תורה לספינה לשנות את מסלולה.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, הנמצא בקשר עם הפעילים על הספינה, אמר בטרם צאתה של הספינה, כי "יעדה של הספינה הוא רצועת עזה ולא שום מקום אחר". לדבריו, מטרת הספינה היא "לשבור את המצור על עזה וכל הדיבורים הישראלים על כך שהיא מתכוונת למנוע ממנה להגיע לעזה, לא משנים את עמדת פעילי הספינה לשבור את המצור".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, על סיפונה של הספינה הנושאת את דגל מולדובה נמצאים 12 אנשי צוות וכעשרה פעילים. על פי הדיווח, על הספינה כ-2,200 טונות של מוצרי סיוע הומניטרי, מזון ותרופות. מאחורי המשט הלובי עומדת קרן הצדקה הבינלאומית של בנו של שליט לוב מועמר קדאפי. מנהל הארגון יוסוף סוואני אמר לרשת אל ג'זירה כי "זו אחריותנו, ואנו עושים כל שביכולתנו. אם כולם ימנעו מפעולה מאחר שהם מאמינים שישראל לא תאפשר את העברת הציוד לעזה – תושבי הרצועה ימשיכו לחיות ברעב".



עדכון ראשון: 22:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully