וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי מתעקש: המשט מלוב יגיע לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.7.2010 / 18:50

דיווחים סותרים לגבי יעדו של המשט הלובי, על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית מען הספינה לא תסטה ממסלולה ותגיע לעזה. מוקדם יותר דווח כי בעקבות לחציו של שר החוץ ליברמן, הודיע קברניט הספינה כי היא תעגון במצרים

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה הערב (שישי) כי משט הסיוע הלובי לא יסטה ממסלולו וייצא בשעות הקרובות לעבר חופי רצועת עזה. סוכנות הידיעות מצטטת את ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בנושא. הדיווח עומד בסתירה לדיווחים אחרים לפיהם הספינה תסטה ממסלולה המתוכנן ותעגון במצרים. עוד דווח, כי יושב ראש הוועדה למאבק במצור על עזה, ג'מאל אל-חודרי, אמר כי הוא נמצא בקשר רציף עם מארגני המשט, וכי אין בכוונתם לעגון במצרים.

מוקדם יותר דווח בקול ישראל כי בעקבות שיחות שערך שר החוץ אביגדור ליברמן עם עמיתיו מיוון ומולדובה הודיע קברניט הספינה על שינוי היעד. הספינה הלובית עתידה לצאת בשעות הקרובות מיוון. גורם בשגרירות הלובית ביוון מסר, כי הספינה מפליגה בשליחות הומניטרית. הארגון הבינלאומי לצדקה ופיתוח של קדאפי, הממוקם בטריפולי, מסר כי על הספינה יהיו כ-2,200 טון של ציוד הומניטרי, שיכלול מזון ותרופות.

"סייעתי למשט הלובי

בתוך כך, ח"כ טיבי אישר את הדיווח הבוקר בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, לפיו סייע למארגני המשט הלובי והעביר לידיהם רשימת ציוד הנחוצה לתושבי רצועת עזה. לדבריו, הוא העביר למארגני המשט הלובי רשימה של תרופות הנחוצות לתושבי הרצועה, חלב לילדים החסר ברצועה וגנרטורים עבור בתי חולים.

טיבי ציין כי מי שפנה אליו בבקשה לגבש רשימה ולהעבירה למארגני המשט הלובי היה חבר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר ג'מאל חודרי, המכהן גם כיו"ר הוועד לשבירת המצור על עזה. חודרי צוטט בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" באמרו כי הוא וח"כ טיבי נמצאים בשבועיים האחרונים בקשר עם מארגני המשט הלובי.

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר לוואלה! חדשות בתגובה כי "אכן התבקשנו על ידי חבר הפרלמנט העצמאי ד"ר חודרי להעביר ללובים רשימת תרופות וחלב ילדים מיוחד לצד גנרטורים, ואכן ח"כ טיבי העביר את הרשימה לארגון קדאפי לצדקה. זה המינימום שאפשר וצריך לעשות".

במשט הקודם לעזה, היתה זו ח"כ חנין זועבי שסייעה ואף השתתפה במשט לכיוון עזה. זועבי זכתה לביקורות קשות מצד מרבית חברי הכנסת, ואף נשמעו קריאות לשלול את זכויותיה של זועבי כחברת כנסת.

עדכון ראשון: 16:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully