וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום הוקל - ופעיל בל"ד יישלח ל-7 חודשי מאסר

עידן אבני

8.7.2010 / 14:08

לפי הסדר טיעון שהושג עם ד"ר עומר סעיד, הוא לא יואשם במגע עם סוכן חיזבאללה ובמתן ידיעה לתועלת האויב, אלא במתן שירות להתאגדות בלתי-חוקית. אם יאושר ההסדר, צפוי סעיד לעונש של שבעה חודשי מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בנצרת דן בצהריים (חמישי) בעסקת טיעון שהושגה בין הפרקליטות במחוז הצפון לבין עורכי דינו של פעיל בל"ד, ד"ר עומר סעיד, שהואשם במגע עם סוכן חיזבאללה ונעצר בידי השב"כ יחד עם הסופר אמיר מח'ול. לפי עסקת הטיעון, יימחקו סעיפי האישום המרכזיים נגד סעיד מגע עם סוכן חוץ ומתן ידיעה לתועלת האויב, והם יומרו לעבירה של מתן שירות להתאגדות בלתי חוקית. אם יקבל בית המשפט את עסקת הטיעון, יישלח סעיד לשבעה חודשי מאסר.

כבר בכתב האישום נטען כי סעיד סירב לבקשת סוכן חיזבאללה לפעול למען הארגון ולהעביר לו מידע. סעיד מסר לסוכן שמות של שני ערבים ישראלים שאולי יהיו מוכנים לעבוד עם הארגון, אולם בכתב האישום צוין כי מדובר היה בשמות כבדרך אגב ללא פרטים נוספים שיכלו לסייע לסוכן חיזבאללה ליצור עמם קשר.

עורכי הדין חוסיין אבו חוסיין וחסן ג'ברין, סנגוריו של סעיד, אמרו בתגובה כי "מלכתחילה כתב אישום לא היה צריך להיות מוגש. עצם העבודה שהפרקליטות הסכימה להוריד את הסעיפים המרכזיים שעונשם היה צריך להגיע ל-15 שנה מעידה על העמדה המשפטית שלנו, שלא היה בסיס רציני להגשת כתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully