וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מחריף: "נפתח בשביתת רעב עד ששליט יחזור"

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

8.7.2010 / 11:47

בני משפחתו של החייל החטוף, בליווי אלפי תומכים, יסיימו היום את המצעד למענו ויתמקמו במאהל מחאה מול בית רה"מ בירושלים. יואל מרשק, ממארגני המצעד, לוואלה! חדשות: "אם צעדי המחאה לא יניבו פרי, אנחנו שוקלים להחריף את המאבק ולפתוח בשביתת רעב המונית של אלפי אנשים"

המאבק למען גלעד שליט עולה מדרגה: בני משפחתו של החייל החטוף ותומכיהם מתכננים לשהות סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים לפחות עד חידוש המו"מ לשחרורו של גלעד, ואף לפתוח בשביתת רעב במקרה הצורך. כך הצהירו הבוקר (חמישי) שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק למען גלעד שליט, ויואל מרשק, ממארגני המצעד לשחרורו. בטרם צעדתם לירושלים, הגיעו בני משפחת שליט ומארגני הצעדה לכפר אבו גוש, שם הם נפגשו עם מספר ראשי ערים וקבוצה של נכבדי היישוב. במהלך הפגישה סיפר מרשק על הצעדים הבאים של המטה ושל משפחת שליט, ובהם הקמת אוהל מחאה מול בית רה"מ בנימין נתניהו, שבו ישהו כ-30 פעילים.

ליבמן מסר לוואלה! חדשות כי בני המשפחה ותומכיה מקווים שלא ייאלצו להיגרר לשביתת רעב וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו יזמין אותם לפגישה בהקדם. לדבריו, "בתכניות שלנו להקים מחוץ למעון רה"מ אוהל ענק, שצעירים ומתנדבים ילונו בו ויתחזקו אותו מדי יום. נשקלת האפשרות של שביתת רעב, אך אנו מקווים שזהו הצעד האחרון שנעשה. אנו לא רוצים לתת לרה"מ את העונג, שנגיע למצב הזה. אנו עוד מקווים שנתניהו יזמין אותנו לשיחות בהקדם, ושלא נצטרך לעשות את כל הפעולות והתכניות העתידיות".

מרשק אמר לוואלה! חדשות כי משפחת שליט מתכוונת להישאר במאהל לזמן בלתי מוגבל, עד לחידוש המו"מ להחזרת בנה. הוא הוסיף כי "אם הצעדים לא יניבו פרי, אנחנו שוקלים להחריף את המאבק, לפתוח בשביתת רעב המונית של אלפי אנשים, כדוגמת שביתת הרעב של גנדי בהודו בה זכתה הודו בעצמאותה. כך נבקש להביא גם לעצמאותו של גלעד".

"לשחרר גם אלף אסירים"

במהלך המפגש באבו גוש אמר נעם שליט כי "הגיע הזמן לשחרר את גלעד ואת אלף האסירים הפלסטינים". לדבריו, "על השולחן מונחים 1,001 אסירים לשחרור גלעד. אחת ממטרות המסע היא להביא את הממשלה לאישור העסקה. אחרי שישראל עשתה צעדים הומניטריים משמעותיים כלפי תושבי עזה, הגיע הזמן להשלים גם את העסקה לשחרור האסירים".

המצעד לשחרור שליט נכנס הבוקר ליומו ה-12 והאחרון, עם הגיעם של הצועדים לירושלים. לאחר הביקור באבו גוש, תערוך המשפחה טקס קצר בבית שמש. אלפי הצועדים ייצאו בשעה 16:00 מ"הבית האדום" במוצא ויעברו דרך גינות סחרוב, בנייני האומה ועד לגן העצמאות שם תתקיים עצרת המונית. המשפחה תסיים את המסע באוהל המחאה מול מעון ראש הממשלה שם היא מתכוונת לשהות עד לשחרורו של גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully