וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם במשרד החינוך: "הפקטור הוא פאשלה נוספת"

גיל סימה

7.7.2010 / 19:33

במשרד החינוך החליטו להעניק פקטור לנבחני הבגרות במתמטיקה. גורם במשרד: "הפאשלה הראשונה הייתה בעובדה שהטופס הודלף והנה עכשיו הפאשלה השנייה מגיעה במלוא הדרה"

"כל השנה הייתי על ממוצע 80 ועכשיו אני רואה שקיבלתי 66. אם זה אומר שזה הציון אחרי שהעלו לי, אז אני כבר לא יודע איזה ציון היה שם". כך אמר רז בירן, תלמיד כיתה י"א בבית הספר התיכון 'הרצוג' בכפר סבא. לאחר ששמע שציון בחינת הבגרות במתמטיקה שקיבל הכיל בתוכו תוספת ציון קבועה.

בר אל כהן אדיב, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר המדעי אמי"ת שבכפר בתיה, אשר היה מיוזמי מכתב התלמידים שהוגש לשר החינוך בעקבות הטענות על רמת הקושי הגבוהה של הבחינה, אמר לוואלה! חדשות כי "הפקטור לא הוגן כלפי כולם, כאשר אתה נכנס לכיתה אחרי שעה, מתחיל את הבחינה באיחור בגלל קריסת האתר כולך נלחץ ועוד מקבל בחינה'על הפנים, קשה ולא הוגנת. יש כאלה שמצליחים לעמוד בלחץ הזה אבל יש כאלה שלא וזה לא הוגן כלפינו".

"הפקטור לא הוגן כלפי כולם"

ההחלטה להעלות ציונים באופן גורף, כפי שפורסם היום, הגיעה לאור הציונים הנמוכים שקיבלו התלמידים ומתוך המטרה שלא לפגוע בהם. במשרד החינוך לא יודו בזאת אבל עצם ההחלטה לקיים את הבחינה במועדה למרות אירוע ההדלפה יצרה בעייתיות בחיבור הבחינה, שנעשה תחת מסגרת של לחצי זמן. "הפאשלה הראשונה הייתה בעובדה שטופס בחינה הודלף והנה עכשיו הפאשלה השנייה מגיעה במלוא הדרה", אמר גורם במשרד החינוך. יש לציין כי מועד ב' במבחן ייערך בשבוע הבא.

אחת מרכזות המתמטיקה העוסקת במקצוע מזה עשרות שנים סיפרה גם היא על קושי הבחינה ואמרה כי "ברגע שראיתי שני שאלונים מהבחינה חשכו עיני. זה היה ברור לי שהתלמידים לא יצליחו, זה פשוט היה מאד קשה". יחד עם זאת הוסיפה הרכזת ואמרה שעל פי מיטב הבנתה ולאור הניסיון שיש לה בהעלאות ציונים גורפות, הפקטור שניתן הפעם עמד על מספר נקודות בודד ולכל היותר חמש נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully