וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק בימין: רה"מ הוכיח לאובמה שלא נתכופף

6.7.2010 / 21:46

ח"כים ממפלגות הימין מרוצים מהדיווחים, לפיהם נשיא ארה"ב לא דרש מנתניהו להקפיא את הבנייה בשטחים גם לאחר התקופה שנקבעה. ח"כ דנון: "אובמה מבין כעת ששפת הכיפופים לא עובדת עם ישראל". עם זאת, ח"כ אלדד תקף: "רה"מ נדחק לפינה והסכים להאיץ המו"מ"

בימין הביעו סיפוק מתוצאות הפגישה שהתקיימה הערב (שלישי) בוושינגטון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה. זאת נוכח הדיווחים, לפיהם הנשיא אובמה לא דרש מנתניהו את המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות גם לאחר תום התקופה שנקבעה. בתום הפגישה שערכה כשעה וחצי אמר אובמה לעיתונאים כי הוא מאמין שישראל מעוניינת בשלום ורצינית בכוונתה לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטינים. הוא אף הביע תקווה ששיחות כאלה יחלו עוד לפני תום הקפאת הבנייה בשטחים.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) העריך לאחר הפגישה כי הלחץ שהופעל על נתניהו על ידי הימין, שכנע את אובמה שלא ללחוץ על ישראל בעניין הקפאת הבנייה. ואולם, אלדד תקף את ראש הממשלה ואמר כי הוא "נדחק לפינה והסכים להאיץ בתוך שבועות את המשא ומתן על המדינה הפלסטינית, הגבולות וירושלים".

לדברי אלדד, ההסכמה לנהל משא ומתן גם על נושאי הליבה נועדה בסופו של דבר להאריך את הקפאת הבנייה, שכן להערכתו בסיום תקופת ההקפאה יבקש נתניהו להאריכה כדי שלא לפגוע בשיחות שהתחיל. "נתניהו קנה פסק זמן קצר בלחץ", אמר אלדד, "אך אם לא ישרטט קווים אדומים, נמצא את עצמנו עם תכתיב אמריקאי למדינת אויב בלב הארץ".

לעומתו, יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס שיבח את תוצאות הפגישה והשלכותיה ואמר כי "הוכח שוב הקשר המצוין בין ארצות הברית לישראל. כל הטענות על קרע ובידוד מתבדות על רקע התמיכה הבלתי מעורערת של ארצות הברית בישראל".

ח"כ דני דנון (ליכוד), מהאגף הימני בליכוד אמר בתגובה כי אובמה מבין עכשיו ש"שפת הכיפופים" לא עובדת עם ישראל. "ראש הממשלה נתניהו קיבל את המנדט מהעם כדי להביא שלום בטוח ולא עוד הסכם חסר משמעות", אמר דנון, "תנועת הליכוד לא תיתן להמשיך את הקפאת הבנייה גם אם יחודשו השיחות הישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully