וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: משבר ישראל-טורקיה מסכן את האזור

נשיא סוריה טען במהלך ביקורו בספרד כי הקרע ביחסים בין ישראל לטורקיה, עלול להשפיע בצורה מכרעת על היציבות במזרח התיכון. "המשבר יהפוך את סיכויי השגת השלום לקלושים"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

המשבר ביחסי ישראל-טורקיה מסכן את יציבות המזרח התיכון - כך אמר היום (שני) נשיא סוריה בשאר אל אסד במהלך פגישתו במדריד עם ראש ממשלת ספרד חוזה לואיס רודריגז ספאטרו. לדברי אסד, טורקיה שימשה "גורם מפתח" בתיווך בין ישראל לבין מדינות ערב השוכנות במזרח התיכון, והקרע ביחסים יפגע משמעותית במגעים הדיפלומטיים. "על פי ניסיוננו, מעולם לא היה גורם משמעותי כמו טורקיה עבור שיחות השלום ויציבות האזור".

אסד הסביר כי "טורקיה מכירה את כל הפרטים הקטנים במזרח התיכון", והסביר כי ההתפתחויות האחרונות, שהרחיקו את טורקיה מישראל, הפכו את הסיכויים להשגת שלום ל"קלושים". "מזה מספר עשורים, אנחנו פועלים להשכנת שלום באזור. במהלך החודשים האחרונים, הסיכויים להשגת הסכם שלום נעשו מוגבלים וקלושים, והסיכוי למלחמה רק גדל".

"התנצלות - או ניתוק היחסים"

בראיון שפורסם הבוקר בעיתון הטורקי "הורייט" איים שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו כי טורקיה תנתק את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על אירועי המשט, תפצה את טורקיה ותסכים לוועדת חקירה בינלאומית. דווט אולו אמר כי "בשבוע שעבר נפגשתי עם שר התעשייה והמסחר הישראלי בנימין בן אליעזר והעברתי לו מספר מסרים שאותם יעביר לממשלת ישראל. לא קבענו מועד מדויק לקבלת תשובה, אבל לא נמתין לנצח. טורקיה דורשת מישראל להתנצל, לפצות את משפחות הקורבנות של המשט ולהסכים לוועדת חקירה בינלאומית".

שר החוץ אביגדור ליברמן מיהר להתייחס לדברים ואמר כי לישראל אין כוונה לענות לדרישתה של טורקיה ולהתנצל על מותם של תשעה ממשתתפי המשט לעזה. לאחר פגישתו בריגה עם שר החוץ של לטביה, אמר השר ליברמן כי "אין לנו שום כוונה להתנצל. אנו חושבים שההיפך הוא הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully