וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט בכיכר רבין: שחרור גלעד הוא רצון העם

אריאל נוי

5.7.2010 / 11:38

בני משפחתו של החייל החטוף, בליווי אלפי בני אדם, הגיעו לכיכר רבין בת"א וקראו לשחרורו אחרי 4 שנים בשבי. האב נעם פנה לרה"מ ולשר הביטחון: "תביטו בנחשול האלפים, תביטו ותפנימו – זהו רצון העם". הרב לאו בעצרת: "מוכן להתחלף עם גלעד"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נאם הבוקר (שני) בעצרת שנערכה בכיכר רבין עם הגעת צעדת המשפחה למקום וקרא לממשלה לפעול לשחרור בנו. "תביטו בנחשול האלפים, תביטו ותפנימו – זהו רצון העם", פנה האב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אהוד ברק.

לדברי נעם שליט, "שחרורו של גלעד הביתה זו תביעה של הציבור הרחב, רצונו של עם ישראל הצועד מאחורינו ותומך בנו. אל תתעלמו מקולות הציבור אדוני ראש הממשלה ושר הביטחון". האב הודה למשתתפים בעצרת וקרא להמונים להמשיך וללוות את המשפחה במסעה לירושלים.

הרב הראשי של תל אביב ישראל מאיר לאו נאם אף הוא בעצרת. לאו אמר כי הוא "מוכן להתחלף עם גלעד שילך הביתה ויחזור בשלום. שיראו חאלד משעל ואיסמעיל הניה שאנחנו לא מסתפקים רק במצעדים אלא מוכנים גם לשלם ואז אולי ייפול הקיר האטום הזה".

המשפחה יצאה הבוקר בליווי אלפי בני אדם מצומת גלילות לכיוון מרכז תל אביב ביומו התשיעי של המסע לשחרור בנם. הצועדים הגיעו לביתו של שר הביטחון במגדלי אקירוב שברחוב פנקס בעיר ומשם עשו את דרכם לכיוון כיכר רבין. בשל הטקס שהתנהל במקום, התנועה ברחוב אבן גבירול לכיוון צפון באזור הכיכר נסגרה לתנועה. לאחר הביקור בתל אביב ייצאו בני משפחת שליט לכיוון גבול רצועת עזה. הם יבקרו במקום חטיפתו של גלעד, סמוך למעבר כרם שלום.

יומה התשיעי של צעדת משפחת שליט יולי 2010. נמרוד סונדרס
הפגנה מול ביתו של שר הביטחון במגדלי אקירוב בתל אביב/נמרוד סונדרס

בשעות אחר הצהרים תבצע המשטרה שינויים בהסדרי התנועה לקראת מופע "זעקה לעולם". במסגרת השינויים, לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לאזור האירוע בפארק אשכול. כביש 241 המוביל לפארק ייסגר לכלי רכב פרטיים החל מהשעה 15:00 ועד לסיום האירוע בקטע שבין צומת אורים לצומת מעון. הכניסה תתאפשר אך ורק בהסעות מאורגנות שייצאו ממרכזי הערים. מפקד מחוז הדרום במשטרה מסר כי לא תותר כניסה של כלי רכב פרטיים לאזור המופע ושהמשטרה תציב מחסומים בצמתים – גמא, אורים ומעון בכדי למנוע כניסת כלי רכב לאתר. במשטרה מציינים כי אזלו המקומות באוטובוסים המובילים למופע.

אתמול, בפתיחת השבוע השני לצעדה, נכנסו בני המשפחה לנתיבי איילון בליווי כ-5,000 הולכים ביניהם רונה רמון, יעל אבקסיס ובן ארצי. למרות הפקקים שהורגשו באזור המרכז כבר אתמול, הנהגים גילו אורך רוח, וקיבלו את פני הצועדים בקריאות עידוד וצפירות.

המשפחה יצאה מביתה במצפה הילה ביום ראשון שעבר. במהלך ימי הצעדה הצטרפו אליה אלפים רבים של תומכים ונערכו עצרות רבות בתחנות שונות במסלול הצעדה. הצעדה צפויה להסתיים השבוע כאשר המשפחה תגיע למאהל המחאה בירושלים.

מפת הצעדה. אסור להשתמש
מפת הצעדה/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully