וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת שליט: אלפים מתאספים בכיכר רבין בת"א

אריאל נוי ואיילה חננאל

5.7.2010 / 10:57

המצעד למען החייל החטוף נכנס ליומו התשיעי: אלפי בני אדם יצאו מצומת גלילות וצועדים ברחובות ת"א. המשתתפים חלפו ליד מגדלי אקירוב וקראו לשר הביטחון: "אל תברח מאחריות". צירי תנועה ייחסמו בהתאם לקצב התקדמות הצועדים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

תל אביב מחכה לגלעד: בני משפחתו של החייל החטוף, בליווי אלפי בני אדם, יצאו הבוקר (שני) מצומת גלילות לכיוון מרכז תל אביב. הצועדים הגיעו לביתו של שר הביטחון ברחוב פנקס ומשם עשו את דרכם לכיוון כיכר רבין שם ייערך טקס קצר בשעה 12:00. בשל הטקס, התנועה ברחוב אבן גבירול לכיוון צפון באזור הכיכר נסגר לתנויעה. לאחר הביקור בתל אביב ייצאו בני משפחת שליט לכיוון גבול רצועת עזה. הם יבקרו במקום חטיפתו של גלעד, סמוך למעבר כרם שלום.

מפקד אגף התנועה הארצי במשטרה, ניצב משנה ישראל ג'יבלי, מסר לוואלה! חדשות כי "מתחילת הצעדה היו כ-2,000 צועדים אליהם התווספו בתל אביב עוד כ-1,000 צועדים. ישנם עומסים בתל אביב ברחובות הראשיים. משטרת התנועה מלווה את
הצעדה מחוץ לתל אביב".

יו"ר מטה המאבק למען גלעד שליט שמשון ליבמן נשא נאום מול ביתו של ברק: "שר הביטחון אהוד ברק, הגענו לפתח ביתך. מסע חייו של גלעד שליט מביט ממש מתחת לביתך. האם אתה רואה אותנו? האם אתה קשוב לנו? איננו שומעים אותך עונה, איננו שומעים אותך מדבר, ואתה הוא שר הביטחון אתה זה שאחראי לגלעד שליט. אמרת שאתה בעד, אז אולי מספיק דיבורים? טול קורה מבין עיניך. עשה, דבר, אמור. לחץ על ראש הממשלה".

משפחת שליט צועדת בנתיבי איילון יולי 2010. נמרוד סונדרס
משפחת שליט צועדת בנתיבי איילון יולי 2010/נמרוד סונדרס

הנהגים מתכוננים לשיבושים

ליבמן המשיך ואמר כי "אין זמן בעניין הזה. אתה אחראי לגורל של גלעד. אתה החייל הכי מעוטר בצה"ל. אתה יודע מה המשמעות של רעות, של חברות ושל אי הפקרת חייל. האם אתה זוכר את הערכים האלה? אל תברח מאחריות".

פורום המשפחות השכולות צפוי להצטרף במהלך היום למצעד. חברי הפורום, משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם בפיגועי טרור, יגיעו לתמוך ולחזק את משפחת שליט מתוך הזדהות עם כאבן.

בעקבות המצעד צפויים שיבושי תנועה כבדים בתל אביב. החל מהשעה 07:00 נחסמה לתנועה דרך נמיר מכיוון צפון לדרום ולאחר מכן, עם התקדמות המצעד, ייסגרו הרחובות: קק"ל, איינשטיין, חיים לבנון, רוקח, יהודה המכבי, פנקס, ז'בוטינסקי, ארלוזורוב, שאול המלך וקפלן. כמו כן, ייסגרו העליות מנתיבי איילון בין השעה 7:30 ל-10:00 מכיוון מזרח למערב מהמחלפים קק"ל, ההלכה, והשלום.

רחוב קפלן ייסגר לתנועה בין השעות 9:30 ל-10:00. כמו כן, התנועה מרמת גן בין רחוב פרשת דרכים לדרך מנחם בגין-קפלן תיחסם לכיוון דרום. מ-10:30 רחוב אבן גבירול לכיוון צפון ייסגר לתנועה בין הרחובות קרליבך עד כיכר רבין. סמוך לשעה 11:30 ייחסם לתנועה רחוב אבן גבירול לשני הכיוונים בקטע שבין הרחובות ארלוזורוב ושאול המלך. כמו כן, ייתכנו שיבושים בקווי התחבורה הציבורית בצירים שצוינו. הצירים ייפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות התהלוכה.

יומה התשיעי של צעדת משפחת שליט יולי 2010. נמרוד סונדרס
יומה התשיעי של צעדת משפחת שליט יולי 2010/נמרוד סונדרס

"פסימיים לגבי החלטת רה"מ"

בשעות אחר הצהרים תבצע המשטרה שינויים בהסדרי התנועה לקראת מופע "זעקה לעולם". במסגרת השינויים, לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לאזור האירוע בפארק אשכול. כביש 241 המוביל לפארק ייסגר לכלי רכב פרטיים החל מהשעה 15:00 ועד לסיום האירוע בקטע שבין צומת אורים לצומת מעון. הכניסה תתאפשר אך ורק בהסעות מאורגנות שייצאו ממרכזי הערים.

אתמול, בפתיחת השבוע השני לצעדה, נכנסו בני המשפחה לנתיבי איילון בליווי כ-5,000 הולכים ביניהם רונה רמון, יעל אבקסיס ובן ארצי. למרות הפקקים שהורגשו באזור המרכז כבר אתמול, הנהגים גילו אורך רוח, וקיבלו את פני הצועדים בקריאות עידוד וצפירות.

נעם שליט חזר ותיאר את הרגשתו בימים האחרונים: "אני מאוד מעודד מכמות האנשים שהגיעה. אני הפסקתי להתעסק עם אופטימיות ופסימיות, לאור הימים האחרונים אני רק מקווה שראש הממשלה יראה את תמיכת הציבור ויעשה את ההחלטות הנכונות". יואל שליט הביע גם הוא רגשות מעורבים. "אנחנו מאוד מרוצים מכמות התמיכה של האנשים, אבל עדיין פסימיים לגבי החלטת ראש הממשלה".

המשפחה יצאה מביתה במצפה הילה ביום ראשון שעבר. במהלך ימי הצעדה הצטרפו אליה אלפים רבים של תומכים ונערכו עצרות רבות בתחנות שונות במסלול הצעדה. הצעדה צפויה להסתיים השבוע כאשר המשפחה תגיע למאהל המחאה בירושלים.

עדכון ראשון: 7:00

מפת הצעדה. אסור להשתמש
מפת הצעדה/אסור להשתמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully