וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: ישראל לא ערוכה למלחמה כימית

יהושע בריינר

4.7.2010 / 18:35

ראש מחלקת האוכלוסייה בפיקוד העורף הזהיר כי המדינה אינה ערוכה כהלכה לאיום של מתקפת טילים כימית. לדבריו, "צריך לומר את זה ביושר - אם יש מלחמה השנה, אין מספיק ערכות מגן לכולם"

ראש מחלקת האוכולוסייה בפיקוד העורף, אלוף-משנה חיליק סופר, הזהיר היום (ראשון) מההשלכות של המחסור בערכות מגן במדינה. בדברים שנשא במהלך כנס במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, אמר סופר כי "מדינת ישראל לא ערוכה לאיום הכימי. צריך לומר את זה ביושר - אם יש מלחמה השנה, אין מספיק ערכות מגן לכל המדינה. אלה נתונים גלויים לכולם, וישראל צריכה לעשות צעד בנושא הזה".

לדברי אל"ם סופר, בחודשים הקרובים יחולקו לראשי הערים תרחישי ייחוס, הכוללים את מספר הבניינים שצפויים להיפגע וכן את מספר התושבים שעלולים להישאר ללא קורת גג במקרה של מתקפה נגד ישראל. עוד אמר סופר, כי בפיקוד העורף צופים הגירה של תושבים ממקום למקום, וציין כי ישנם יישובים בהם לא צפויה סכנת ההגירה במקרה של מתקפת טילים. "אנחנו יודעים לומר כבר היום שלפחות 50% מהיישובים בארץ - לא ייפלו בהם טילים", אמר סופר והוסיף כי "אזרחים יעברו לשם כפי שהיה במלחמת המפרץ".

לדבריו, "לא מדובר רק ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. אנו מעריכים שראש העין לא תחטוף הרבה, מודיעין ועוד יישובים. המטרות יהיו ברורות ואנחנו יודעים להיכן מכוונים הטילים של האויב. אנו מעריכים שהרבה אנשים יעברו למקומות מאוימים פחות ולכן אנו צריכים למפות אותם ולהיערך לכך".

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן הודה אף הוא בכישלון היערכות העורף מבחינת חלוקת ערכות המגן. לדבריו, "פרויקט חלוקת ערכות המגן כפרויקט לאומי נכשל. בינתיים נמשיך בחלוקה, אך צריך להעביר את הנטל מהמדינה לאזרח, בדומה לתקצוב המרחבים המוגנים. כיום אין תקצוב לחלוקת הערכות לכלל האוכלוסייה. לכל היותר נגיע ל-70% מכלל האוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully