וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי אסירים פלסטינים לחמאס: אל תוותרו לישראל

ניר יהב ואריאל נוי

3.7.2010 / 19:18

בתגובה לצעדת משפחת שליט, תיערך מחר בעזה עצרת של משפחות האסירים הפלסטינים המוחזקים בישראל, שיקראו לראשי חמאס "לדבוק בעמדותיהם" במגעים לגיבוש עסקה. בינתיים, לשכת נתניהו הכחישה דיווחים על חידוש המו"מ

לא רק בישראל מפעילים לחץ על הממשלה בהקשר של עסקת שליט. בעוד בארץ משתתפים עשרות אלפי אזרחים ישראלים בצעדה של משפחת החייל החטוף, הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים לתנאי העסקה ולשחרר את גלעד, גם בצד של חמאס מופעלים לחצים על ההנהגה, אך מסוג שונה. הורי האסירים הפלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל החליטו לקיים מחר (ראשון) ב-11 בבוקר עצרת מחאה מול ביתו של בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, שמשמש גם כחבר בצוות המשא ומתן לגיבוש עסקה.

הוועדה הלאומית העליונה למען האסירים הפלסטינים הודיעה, כי בעצרת ישתתפו משפחות האסירים וכן נציגים משלושת הפלגים שאחראים לחטיפתו של גלעד שליט – חמאס, ועדות ההתנגדות העממית וצבא האיסלם. בהודעה שפרסמו מארגני העצרת נכתב כי במהלך העצרת תועבר לא-זהאר איגרת בה ידרשו משפחות האסירים מחמאס "לדבוק בעמדותיו במגעים מול ישראל ולפעול לשחרור האסירים שחמאס דורשת לשחרר".

בהודעה שפרסמה הוועדה נאמר עוד, כי ההחלטה לקיים עצרת מול ביתו של מחמוד א-זהאר "התקבלה בתגובה לצעדה של משפחת שליט, שבמהלכה נערכה הפגנה בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה ללחוץ עליו לפעול לשחרור החייל".

האם חודש המו"מ לשחרור גלעד?

בתוך כך, עושה רושם שהלחץ הציבורי בישראל מתחיל להשפיע על מקבלי ההחלטות. מקורות מצריים אמרו היום לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", כי חודש המשא ומתן בין ישראל וחמאס, בתיווך מצרים, לגיבוש עסקת שליט. על פי המקורות, ההחלטה לחדש את המגעים התקבלה בעקבות ביקורו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד, בקהיר. גלעד נפגש שם עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. העיתון הפלסטיני מוסיף, כי עוד היום אמורים להגיע מספר בכירי חמאס למצרים כדי לשמוע הצעות חדשות בנוגע לעסקה.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה הערב לפרסומים הללו, ומסרו כי "ערוץ המשא ומתן היחיד שהוסמך על ידי הצדדים וממשיך לפעול הוא המתווך הגרמני". עוד נאמר בהודעה, כי "אין בכוונת לשכת ראש הממשלה להתייחס לפרסומים בלתי מוסמכים בכלי תקשורת שונים".

בני משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט ישתתפו הערב בעצרת למענו ברעננה. בעצרת ייטלו חלק בני נוער וצפוי לשאת בה דברים ראש העיר נחום חופרי. מחר יחדשו בני המשפחה את הצעדה למען גלעד ויעשו את דרכם לכיוון הרצליה. בתגובה לדיווחים על חידוש המו"מ לשחרור החייל החטוף, נמסר מהמטה למען שליט: "אנחנו שבעים מאמירות ורוצים לראות תוצאות".

גם בחמאס מראים נכונות להמשך המשא ומתן, אך מצהירים כי לא יהססו לחטוף חיילים נוספים. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום בראיון לעיתון הירדני "אל-סביל", כי ארגונו מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל לגיבוש עסקת שליט, אך הוסיף: "אם חייל אחד לא מספיק בשביל לשחרר את אסירינו, נפעל לחטיפת חיילים נוספים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully