וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חודש המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.7.2010 / 13:11

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" מדווח כי בכירי חמאס יגיעו בשעות הקרובות למצרים בכד לשמוע הצעות חדשות בעניין עסקת שליט. לפי הדיווח, חידוש המו"מ התאפשר בזכות ביקורו של עמוס גלעד בקהיר השבוע

האם הלחץ הציבורי מתחיל להשפיע על מקבלי ההחלטות? מקורות מצרים אמרו היום (שבת) לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", כי חודש המשא ומתן בין ישראל וחמאס, בתיווך מצרים, לגיבוש עסקת שליט. על פי המקורות, ההחלטה לחדש את המגעים התקבלה בעקבות ביקורו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד, בקהיר. גלעד נפגש שם עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. העיתון הפלסטיני מוסיף, כי בשעות הקרובות אמורים להגיע מספר בכירי חמאס למצרים כדי לשמוע הצעות חדשות בנוגע לעסקה.

בחמאס מראים נכונות להמשך המשא ומתן, אך מצהירים כי לא יהססו לחטוף חיילים נוספים. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום בראיון לעיתון הירדני "אל-סביל", כי ארגונו מוכן לחדש את המשא ומתן עם ישראל לגיבוש עסקת שליט, אך הוסיף: "אם חייל אחד לא מספיק בשביל לשחרר את אסירינו, נפעל לחטיפת חיילים נוספים"

אתמול דיווחו מקורות מצריים לעיתון הלונדוני "אל-חיאת", כי המשלחת הישראלית שביקרה השבוע בקהיר בראשות עמוס גלעד, דנה עם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן בדרכים להסרת המצור על רצועת עזה. על פי הדיווח בעיתון, סלימאן הבהיר לגלעד וליתר חברי המשלחת כי מצרים לא תסכים בשום אופן "לניסיונות הישראלים להתנער מאחריות ולהפיל אותה על מצרים". "הנושא הזה רגיש ביותר ביחס למצרים ואין בכוונתנו להקל בו ראש", הוסיפו המקורות. "זאת משום שעזה היא חלק בלתי נפרד מהמדינה הפלסטינית שאנחנו פועלים להקימה באמצעות משא ומתן לשלום".

ואילו ביום חמישי, הכחיש בכיר חמאס ומחזיק תיק שליט בארגון, אוסמה מזיני, כי ארגונו קיבל הצעות חדשות בנוגע לחידוש המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. בראיון לאתר החדשות "קודס-פרס" אמר מזיני עוד כי אין שום התקדמות במגעים: "אין שום תזוזה רצינית הנוגעת לחידוש המגעים לגיבוש עסקת שליט עם ישראל. לא הגיעו אלינו שום הצעות חדשות".

בתוך כך, הצעדה לשחרור שליט תכנס מחר לשבוע השני שלה. נעם שליט התייחס היום לדיאלוג המתנהל בתקשורת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר, כי משפחתו אינה עוסקת בפוליטיקה, וכי ראש הממשלה נבחר בכדי להגיע להכרעות גורליות. "אין לנו משהו אישי נגד ראש הממשלה", אמר, "אנחנו שמחים להיפגש איתו ולהשמיע את עמדתנו, לא נחרים אף אחד, זה לא ב'ארגז הכלים' שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully