וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שריפת ענק בבית שמש: מאות פונו מבתיהם

אריאל נוי

29.6.2010 / 21:25

מאות תושבים פונו מבית שמש ומהיישוב הסמוך שדות מיכה, בעקבות שריפה שהשתוללה באזור. המשטרה בודקת חשד להצתה. נציג קק"ל לוואלה! חדשות: "נשרפו חצרות בתים, לולים ועצים נטועים. כואב לראות את זה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

צוותי כיבוי השתלטו הערב (שלישי) על שריפת הענק שהשתוללה בבית שמש. בעקבות השריפה פונו מבתיהם עשרות מתושבי העיר וכן תושבי היישוב הסמוך שדות מיכה. בכיבוי השריפה השתתפו 27 כבאיות ו-7 מטוסים. כ-3,000 דונם של חורש עלו באש, וארבעה כבאים נפגעו משאיפת עשן. הם פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. במשטרה העלו חשד שמקור השריפה הוא בהצתה. זאת בשל העובדה שהיא פרצה במוקדים שונים.

רמי זריצקי, הממונה על הגנת היערות בקרן הקיימת לישראל, סיפר לוואלה! חדשות לפני כיבוי השריפה, כי "יש פה שריפה ענקית. היא גדלה כבר ל2,600 דונם שטח שרוף. נשרפו חצרות בתים, לולים, הרבה חורש טבעי ועצים נטועים. ממש כואב לראות את זה ככה. אנחנו עדיין עובדים במרץ ולא מצליחים להשיג שליטה".

השריפה שהשתוללה בבית שמש היא "איחוד" של שתי שריפות שפרצו בצהריים. השריפה הראשונה החלה בסביבות השעה 14:30 ביער ברחוב הארזים בעיר. 50 בתים, ברובם צמודי קרקע, השוכנים בצד היער פונו מדייריהם, ונזק נגרם לרכוש. שרון ביתן, מדריך בקורס כבאים שהיה במקום, סיפר לוואלה! חדשות כי "מדובר בשריפה גדולה מאוד. כוחות כיבוי רבים הגיעו לאזור ופועלים בשיתוף עם צה"ל, לצד מספר מטוסי כיבוי".

במקביל, השתוללה שריפת קוצים בחורש טבעי שפרצה אף היא בשעות הצהריים בין המושב תירוש למושבה גפן בגזרת בית שמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-50 תושבים פונו מבתיהם בשריפה בבית שמש. אזור השריפות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גפרור קטן עלול לגרום נזק גדול"

שתי שריפות פרצו גם ביישוב אלעד. מוקדם יותר כיתת לימוד בבית ספר ביישוב עלתה באש. התלמידים פונו במהירות מבית הספר, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. לאחר מכן פרצה שריפה בדירה בבניין מגורים ברחוב בן קיסמא ביישוב. כוחות כיבוי שהגיעו למקום פתחו בפעולות לשחרור העשן מהדירות. לא דווח על נפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצומת הטייסים ביהוד השתוללה שריפת קוצים גדולה, שסיכנה מחסני ציוד ותחמושת של בסיסים צבאיים.

שתי שריפות נוספות פרצו גם בצפת ובראש העין. שלושה צוותי כיבוי השתלטו על שריפה שפרצה בחורש טבעי סמוך לגבעת השושנה בצפת. כמו כן, בפארק התעשייתי של ראש העין "סיביל" פרצה שריפה באחד היערות. שישה צוותים, המסתייעים בכוחות כיבוי של הקרן הקיימת ובשני מטוסים, הגיעו למקום לכיבוי השריפות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי כיבוי אש פעלו אחר הצהריים להשתלט על שריפה שפרצה בסמוך לכביש 90 ליד היישוב שדה תרומות בעמק בית שאן. הכביש נסגר לתנועה לשני הכיוונים ונפתח עם ההשתלטות על האש.

דובר שירות הכבאות יורם לוי אמר לוואלה! חדשות, כי השריפות הרבות הן תוצאה של שילוב של השרב הכבד, רוחות ותנאים סביבתיים. לדבריו, "מדובר בשילוב בעייתי של חום גבוה ורוחות. כל ניצוץ מלבה את האש, כך שקשה להשתלט על השריפה. גם אם בטעות, גפרור קטן עלול לגרום נזק גדול. יש לנהוג במשנה זהירות".

עדכון ראשון: 16:06

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully