וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: המו"מ עם ישראל נכשל, נשקול התנגדות

נשיא סוריה אסד אמר בביקורו בוונצואלה כי המו"מ בין סוריה לישראל לא התקדם במשך שני עשורים, ולכן סוריה צריכה לשקול "התנגדות לשם השבת זכויותיה ואדמותיה"

האם נשיא סוריה אסד מתכונן לקראת מהלך צבאי נגד ישראל? הנשיא הסורי בשאר אסד התייחס הבוקר (שני) במהלך ביקורו בדרום אמריקה ליחסי ישראל-סוריה, ואמר כי "המו"מ המתנהל מזה שני עשורים נכשל, כך שהאפשרות הבאה היא התנגדות". לאחר פגישתו עם נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, התייחס אסד גם למצור הישראלי על עזה, והצהיר כי "הטרור הישראלי גורם למוות איטי של מיליון וחצי עזתים".

בנושא המעמד של יחסי סוריה-ישראל, אסד הדגיש כי "ההתנגדות היא שוות ערך להשבת זכויותיו של העם הסורי והיא אינה עומדת בסתירה להידברות ולשלום". אסד הצהיר כי "התנגדות תוביל לשלום, מאחר שתוצאותיה יהיו השבת האדמות והזכויות לעם הסורי, דבר שיביא ללא ספק להשבת היציבות לאזור". עם זאת, אסד הצהיר כי מדינתו "דוגלת מטבעה במשא ומתן ובקידום דיאלוג".

אסד ציין עוד כי סוריה שואפת להביא "יציבות" למזרח התיכון, אך לדבריו ישראל מונעת מצב זה "במדיניותה האלימה כלפי מדינות ערב ובייחוד האוכלוסייה הפלסטינית". אסד הגדיר את המצב ההומניטרי ברצועת עזה כ"מוות איטי של מיליון וחצי בני אדם, הסובלים מהמצור הישראלי שמוטל עליהם מכל כיוון".

"קיים הבדל בין טרוריזם להתנגדות", הצהיר אסד. "עבורנו, טרוריזם ניכר במדיניותה של ישראל וכוונותיה כלפי העם הערבי ותהליך השלום. לא ניכנע ולא נסכים לכך. לעומת זאת, אנו נוקטים בהתנגדות. אנו דורשים שלום אמיתי, ואיננו מעוניינים בעימות או באלימות". הנשיא הסורי ציין כי לא ניתן יהיה להשיג שלום מבלי להחזיר קודם לפלסטינים את זכויותיהם. "קודם תוחזרנה הזכויות, ואחר כך יבוא השלום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully