וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי העריק שנהרג לבג"ץ: זכאי לקבורה צבאית

28.6.2010 / 14:08

הוריו של יאיר ששון שנהרג בתאונה בעת שהיה עריק מצה"ל עתרו נגד הודעת הצבא שבנם לא יוכר כחלל צה"ל. לטענת המשפחה, גם עריק זכאי לקבורה צבאית ולמשפחתו לזכויות על פי החוק

יעקב ושמחה ששון, הוריו של יאיר ששון שנהרג בתאונת דרכים ביום שישי האחרון עתרו היום (שני) לבג"ץ נגד שר הביטחון, ראש אכ"א ומשרד הביטחון בדרישה לחייב את משרד הביטחון לקבור את בנם בקבורה צבאית מאחר שהיה חייל בשירות סדיר בעת התאונה. צה"ל מתנגד להכיר בששון כחלל מאחר שהיה עריק בעת התאונה.

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שלמה ציפורי ושלומי רכבי, ששון התגייס לצה"ל באוגוסט 2009 במסגרת גיוס חיילי אוכלוסיות מיוחדות לאחר ש"נאבק על זכותו לשרת בצה"ל". הוא הוצב בחטיבה 646 בנגב בתפקיד עוזר חשמלאי שם גילה קשיי הסתגלות. לדברי פרקליטי המשפחה, עזב את יחידתו למשך 30 ימים שאחריהם שב לבסיס ונשפט למחבוש.

לאחר תקופת המחבוש שב ששון לשרת כרגיל, אולם לפני כחודש, משלא נמצא פתרון למצוקותיו, שוב נעדר ששון משירות. על פי העתירה, ששון סיפר להוריו שמפקדיו אינם מתחשבים במגבלותיו הרפואיות ומטילים עליו משימות שאינו יכול לבצע ולכן חש מושפל. בדף הפייסבוק שלו כתב ששון: "רק הנשמה יודעת גודל הכאב..", "אני צריך כמה ימים חופש מכל האנשים שעושים לי רע". עוד נטען כי היה בקשר קבוע עם מפקדו הישיר בזמן העריקות, שוחח איתו יום לפני התאונה והשניים סיכמו כי ששון ישוב לבסיס ביום ראשון.

במוצאי השבת שלאחר התאונה הגיע נציג צה"ל לבית ההורים והודיע להם כי מכיוון שבנם היה עריק בעת האירוע, הוא לא ייקבר בבית קברות צבאי. המשפחה פנתה לראש אגף כוח אדם בצה"ל, ואמרו לו שהחוק אינו מטיל ספק שבנם זכאי להיקבר בבית עלמין צבאי כמו כל חייל, אולם בקשתם נדחתה. בעתירה נכתב כי חוק בתי קברות צבאיים קובע כי "חייל שנפטר יובא לקבורה בבית קברות צבאי ואין כל חריג לחוק". עוד הם טוענים כי גם מי שלא היה חייל בעת מותו – מי שהיה בדרכו לשירות או בדרכו הביתה, ואף אלוף או רב-אלוף שהיו לאחר פרישתם - זכאים לקבורה צבאית.

ההורים יוצאים נגד פקודת מטכ"ל הקובעת שחייל עריק הוא חריג שחוק בתי הקברות אינו חל עליו, וטוענים שאין בסמכותו של צה"ל לסתור את החוק, שכאמור לא קבע כי עריק לא ייקבר כחייל. לטענת המשפחה, ההחלטה "מפלה את המנוח ומשפחתו מול חיילים אחרים שנקברו בבית קברות צבאי וזאת למרות שנעדרו מיחידתם או שמותם נגרם כתוצאה משימוש בסמים או בפעילות פלילית". לכן העותרים מבקשים מבית המשפט להתערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully