וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בוחן הפעלת אמצעי לחץ חדשים נגד חמאס

27.6.2010 / 14:39

על רקע הצעדה למען גלעד שליט, שוקל ראש הממשלה נתניהו להפעיל "מנופי לחץ" נוספים על חמאס. בין האפשרויות: החמרת תנאי הכליאה של אסירים פלסטינים. נתניהו: "אנו פועלים באמצעים מגוונים, גלויים ונסתרים, להחזרת גלעד"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לבחון הפעלת מנופי לחץ נוספים על חמאס, כדי להביא לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. בשלב זה לא ידוע באילו אמצעים בדיוק יבקש נתניהו לנקוט נגד חמאס, אולם אחת האפשרויות שנשקלות היא החמרת תנאי הכליאה של אסירי הארגון המוחזקים בישראל. הצעת חוק שהוגשה בנושא כבר אושרה בקריאה טרומית.

לצד אמצעי הלחץ שנתניהו שוקל, מדגישים בירושלים כי ישראל העבירה לחמאס הצעה לעסקת חילופי שבויים כבר בחודש דצמבר, אך זו טרם זכתה למענה. ישראל נאותה לשחרר 980 אסירים, מתוכם 450 אסירי חמאס וג'יהאד איסלאמי והיתר כמחווה לאבו מאזן, לבקשת נשיא מצרים חוסני מובארק. 100 מתוך 450 האסירים מוגדרים כ"מחבלים עם דם על הידיים", שהיו מעורבים בביצוע פיגועים בהם נרצחו למעלה מ-600 ישראלים ונפצעו יותר מ- 1,500.

עם זאת, ישראל העמידה שתי הסתייגויות: הראשונה היא שלא ישוחררו מספר אסירים המוגדרים כ"מגה מחבלים" והשנייה היא ש-100 מחבלים בעלי "דם על הידיים" לא ישוחררו לגדה, אלא יגורשו לעזה או למקומות אחרים בחו"ל.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה לצעדה למען גלעד שליט ואמר כי, "ביום שישי מלאו ארבע שנים לחטיפתו של החייל החטוף גלעד שליט. הממשלה ומערכת הביטחון ממשיכות לפעול באמצעים מגוונים, גלויים ונסתרים, להשבתו הביתה בריא ושלם של גלעד שליט".

נתניהו הוסיף כי "צלצלתי הבוקר לאביו נעם, הזמנתי אותו להיפגש איתי, כאשר הצעדה תגיע לירושלים. אמרתי לו, 'אני יודע נעם שאתם במסע ארוך, אני רוצה לראות אתכם ואשמח לפגוש אתכם'. שוחחתי גם עם סבו המרשים צבי, לבנו עם גלעד ומשפחתו. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתייצב לצדה של ישראל בדרישה החד משמעית והצודקת שלנו, שחיילנו החטוף יוחזר מיד".

נעם שליט, אביו של גלעד, אמר בתחילת הצעדה: "ארבע שנים תמימות גלעד חיכה ועדיין מחכה לאלה ששלחו אותו, מחכה למפקדיו, מחכה לראשי הממשלה, מחכה לשרי הביטחון, אבל הם לא עונים. במקום זה הוא שומע, אנחנו שומעים - כי אני לא יודע אם הוא יכול לשמוע - תירוצים למכביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully