וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: דגן לא ביקש להאריך את כהונתו

פנחס וולף

27.6.2010 / 0:01

בלשכת ראש הממשלה נתניהו מכחישים את הדיווחים לפיהם נדחתה בקשתו של ראש המוסד להאריך את כהונתו בשנה. "ראש המוסד מאיר דגן לא פנה ולא ביקש להאריך את כהונתו בשנה"

שאלת המשך כהונתו של מאיר דגן כראש המוסד מקבלת תפנית נוספת הערב (שבת). מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסומים כי דגן ביקש להאריך את כהונתו כי "ראש המוסד מאיר דגן לא פנה ולא ביקש להאריך את כהונתו בשנה. ראש הממשלה נתניהו החליט בשנה שעברה להאריך את כהונת ראש המוסד בשנה ומאז לא התקבלה שום החלטה נוספת".

אתמול דווח בערוץ שתיים, כי ראש המוסד ביקש להאריך את כהונתו בשנה נוספת ונדחה. דגן המכהן כראש המוסד מזה שמונה שנים לא ימשיך לשנה תשיעית בתפקיד, על אף בקשתו להארכת כהונתו. על פי הדיווח, דגן צפוי לסיים את תפקידו בעוד שלושה חודשים.

עוד דווח, כי זהות מחליפו תפורסם בעוד מספר שבועות וכי המחליף אינו צפוי להיות בכיר מבין אנשי צה"ל. כמו כן, בלשכת ראש הממשלה לא אישרו את הדיווח. דגן מונה לתפקידו בשנת 2002 על ידי ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. ביוני 2009 האריך ראש הממשלה בנימין נתניהו את כהונתו בשנה נוספת.

במהלך כהונתו כראש המוסד, גורמים שונים בתקשורת הזרה דיווחו כי המוסד אחראי על שורה של חיסולי דמויות בכירות בארגוני טרור שונים, בראשם חיסולו בדמשק של קצין המבצעים של ארגון חיזבאללה, עימאד מורנייה בתחילת 2008, וכן חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בתחילת 2010 במלון בדובאי. ממשלת ישראל סירבה לאשר או להכחיש את מעורבותה בחיסול.

כבר עם הארכת כהונתו של דגן ביוני 2009 על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע שר האוצר יובל שטייניץ שהממשלה תקבע שזו תהיה ההארכה האחרונה של ראש המוסד. "דגן הוא ראש מוסד יוצא מן הכלל. דגן שיקם את המוסד שחזר להיות אחד מארגוני הביון הטובים בעולם וזה המון בזכותו", אמר. "עם זאת, יש חשיבות שיהיו חילופים בהנהגה, חילופים שיביאו רוח ומחשבה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully