וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: מצור על עזה לא יביא לשחרור שליט

במכתב ששלח להוריו של גלעד שליט לציון ארבע שנים לחטיפת בנם, הצהיר נשיא צרפת סרקוזי כי "אין נסיבות המצדיקות את היחס הבלתי אנושי שניתן לגלעד". עם זאת הוא הדגיש - "יצירת מחסור בקרב אוכלוסיית עזה לא תביא לשחרור שליט"

המשך המצור על עזה לא יביא לשחרור גלעד שליט – כך כתב נשיא צרפת ניקולא סרקוזי במכתב שהעביר אתמול (שישי) למשפחת שליט, לציון ארבע שנים לנפילתו בשבי של בנם. לדבריו, "אין זה נכון לחשוב שיצירת מחסור בקרב אוכלוסיית עזה תביא לשחרור שליט". במכתב ציין סרקוזי, כי הוא מזועזע מהיחס שמקבל גלעד שליט בשבי חמאס, וכי "שום נסיבות, אפילו לא אלו שבהן נתונים תושבי עזה, אינן מצדיקות התנהגות כזו כלפי אדם וכלפי משפחתו".

סרקוזי הדגיש כי אין תלות בין מדיניות ישראל בעזה לבין עסקת חילופי השבויים להחזרת גלעד. לדבריו, "תנאי העסקה שהוצעה נותרים בעינם, ללא תלות בהתפתחויות האפשריות הנוגעות להיבטים אחרים של שאלת עזה. צרפת פועלת באופן מתמשך וקונקרטי כדי שיוזמה זאת תגיע לכדי מימוש". יחד עם זאת, סרקוזי הבהיר כי שחרור האסירים הפלסטינים "צריך היה להתרחש לפני זמן רב".

סרקוזי כתב, כי גלעד זוכה יחס "בלתי אנושי" שאין לו הצדקה. "ככל אזרחי צרפת, גם אני מזועזע מכך שניתן לשלול מאדם את חירותו וגם – להוציא בכמה הזדמנויות יוצאות דופן ונדירות מדי - למנוע ממנו כל קשר עם משפחתו ועם חבריו. יחס כזה, הנטול כל אנושיות, מתעלם מהעקרונות הנוגעים ליחס לאסירים ואשר זכו להכרה עולמית, ובראש ובראשונה – הזכות לקבלת ביקור של הצלב האדום. שום נסיבות, אפילו לא אלו שבהן נתונים תושבי עזה, אינן מצדיקות התנהגות כזו כלפי אדם וכלפי משפחתו".

"לתת לצלב האדום לבקר את גלעד"

בסיכום מכתבו ציין סרקוזי כי לא יוותר על שחרור שליט. "לעולם לא נרים ידיים. לא נחסוך במאמצים כדי להביא ליישום הפיתרון שגובש. יש לצאת מן המבוי הסתום כדי לאפשר לגלעד לחזור למשפחתו". הוא הזכיר את מחויבותו האישית לשחרור שליט, המחזיק גם באזרחות צרפתית. "דעו לכם כי מחשבותינו נתונות בכל עת לכם ולבנכם גלעד, שהוא גם אזרח צרפתי, וכי בשום רגע לא נרפה ממאמצינו, מאמצים שבסופו של דבר יצליחו בהכרח. עד שיגיע היום הזה ברצוני להביע בפניכם את רגשי ההזדהות, החיבה והאהדה הגדולה שאני חש כלפיכם".

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר ניהל אמש שיחת טלפון עם הוריו של שליט, במהלכה אמר כי "ממשלת צרפת דורשת משלטון חמאס לשחרר את גלעד מיד ובלי תנאים". קושנר אמר כי "צרפת דורשת מחמאס לבצע לכל הפחות מחווה הומניטארית ולאפשר לנציג הצלב האדום לבקר את גלעד שליט בשבי". בהודעת משרד החוץ הצרפתי נמסר כי בשיחה הביע קושנר את תנחומיו ואת הזדהותו עם בני המשפחה, והוסיף כי "חמאס חייב להבין ששחרורו של שליט הוא צעד אנושי".

עדכון ראשון: 19:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully