וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג בסילוואן: "ברקת מריונטה של הימין"

יו"ר הכנסת לשעבר הגיע להפגין בסילוואן במחאה על ההחלטה להרוס 22 יחידות דיור לטובת הקמת פארק ואמר: "כשניר ברקת ישווה את תנאי המחייה במזרח העיר לאלה שבמערבה, אשכתנע שהוא לא מריונטה של הימין"

כ-500 בני אדם הגיעו היום (שישי) לשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים למחות על החלטת העירייה להרוס 22 יחידות דיור בשכונה לטובת הקמת פארק. את ההפגנה יזמו פעילי תנועת "סולידריות שייח-ג'ראח", המפגינים מדי יום שישי בשכונת שייח-ג'ראח. הפעילים החליטו, בעצה אחת עם תושבי שייח'-ג'ראח, להעביר את ההפגנה לסילוואן בעקבות החלטת העירייה.

יושב ראש הכנסת והסוכנות היהודית לשעבר, אברהם בורג, שהגיע לסילוואן למחות על מדיניות העירייה, אמר לוואלה! חדשות: "בשנה האחרונה אנו נמצאים כל שבת בשיח ג'ראח, מנסים גם להגן על זכותם של אזרחים ירושלמיים מפני העוולות והעושק של המתחלים ומשתפי הפעולה בשלטון הישראלי, ולשמור מפני הפיכת ירושלים לחברון. חוסר המנהיגות הישראלי יוצר מצב של אנרכיה שמאפשרת לכל פורע דתי, לאומי ומשיחי לגרור את מדינת ישראל לאן שהוא רוצה, כשעיריית ירושלים היא משת"פ של הוונדליסטים היהודים. הם ממשיכים לנסות להבעיר את ירושלים בסילוואן. כשנתניהו לא נמצא כדי להנהיג את המדינה, אלפים באים הנה לכבות את הלהבות".

כנשאל בורג מה עמדתו ביחס לטענה כי התוכנית להרוס את הבתים ולהקים את הפארק עומדת על סדר היום של העירייה כבר זמן רב, אמר: "גם לטמטום יש תאריך תפוגה, זה מרושע היום כשם שזה היה מראש כשהתקבלה התוכנית. שניר ברקת יפסיק להתחסד ולהתנשא . אחרי שישווה את התנאים של במזרח עיר לאלה שבמערבה, מבחינת רמת המגורים והתשתיות, שיתחיל לטפל בגנים של מזרח העיר. אלמלא יעשה זאת, שום דבר לא ישכנע אותי שהוא לא מריונטה של המניפולטורים הימנים שמהלים את ירושלים".

"השמאל יוצא לרחובות"

שירה וילקוף, פעילה שהגיעה גם היא להשמיע את קולה בסילוואן, אמרה, כי "שיח' ג'ראח העלתה לכותרות את נושא מזרח ירושלים, אבל זה רק סמל. יש מקומות רבים של אפליה במזרח ירושלים. במחאה על התכנית הסהרורית והאומללה להרוס 22 יחידת דיור לטובת גן לאומי תנ"כי החלטנו להגיע לכאן בעצה אחת עם תושבי שייח ג'ראח וסילוואן. אנחנו בהפגנה הכי גדולה אי פעם בסילוואן. מחזה מרהיב. יש תחושה שהשמאל הישראלי יוצא לרחובות. המתנחלים קבעו עובדות בשטח ועכשיו יש כאן אוטובוסים מכל הארץ, לאחד המקומות המסובכים ביותר בארץ. משהו קורה, והשמאל אומר 'עד כאן' בירושלים המזרחית".

בתגובה לטענה כי הפארק אמור לשמש גם את תושבי סילוואן, אמרה וילקוף: " מזרח ירושלים סובלת ממצוקת דיור קשה. לאנשים אין איפה לבנות. בנוסף, התכנית מדברת על הריסה של חלק מהבתים והכשרה של חלק אחר. כמובן שאין מקרה הפוך, שבו מגרשים יהודים לטובת בניית פארק. לזה תמיד יש פתרון. יש כאן שימוש ציני בתירוץ של פארקים במטרה להשתלט על אזור העיר העתיקה, וניסיון למנוע כל אפשרות של הסדר מדיני בעתיד".

ביום שני אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך" בשכונת אל-בוסתאן בסילוואן. לפי התוכנית, 66 מהבתים הנמצאים בצדו המזרחי של המתחם יוכשרו ויקבלו היתר בנייה ואילו 22 בתים הנמצאים בצדו המערבי ייהרסו. התושבים יוכלו לבנות את בתיהם בהיתר בשטחים פתוחים הנמצאים בצד המזרחי של המתחם. השינוי יביא לכך שכ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully