וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הליכוד לרה"מ: אסור לחדש הקפאת הבנייה

פנחס וולף

24.6.2010 / 19:16

מרכז הליכוד שוב מאגף מימין את ראש הממשלה. חברי המרכז אישרו פה אחד החלטה לפיה בתום מועד ההקפאה תחודש הבנייה בהתנחלויות. השר בני בגין: "הצו יפוג ולא יבוא צו אחר במקומו"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: דורון שטיין)

כשמועד סיום תקופת הקפאת הבנייה ממשמש ובא, מרכז הליכוד העביר היום (חמישי) מסר חד משמעי וברור לראש הממשלה בנימין נתניהו – ב-26 בספטמבר הבנייה יוצאת מההקפאה. בישיבת מרכז המפלגה שהתקיימה אחר הצהרים הקריא השר בני בגין את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני על הקפאת הבנייה בנובמבר האחרון והכריז כי בתום תקופת ההקפאה היא אכן תסתיים.

בגין אמר כי "בהחלטה ישנם שישה סעיפים, החשוב לעניינו הוא סעיף 4, הקצר בסעיפים, המונה 14 מילים בלבד: 'בתום תקופת ההשהיה, הממשלה תשוב ליישם את מדיניות הממשלות הקודמות בנושא הבנייה ביהודה ושומרון'. בהתאם להחלטה זו הוצא צו אלוף. ב-26 בספטמבר 2010 צו האלוף הזה יפוג מאליו. לא יבוא צו אחר במקומו".

מרכז הליכוד אישר פה אחד את הצעת ההחלטה לפיה "מרכז הליכוד מחזק ומגבה את המתיישבים ביהודה ושומרון. מרכז הליכוד בעד המשך הבנייה והפיתוח בכל חלקי ארץ ישראל לרבות הנגב והגליל, ירושלים רבתי ויהודה ושומרון. מרכז הליכוד קורא לכל נציגיו בכל המוסדות הנבחרים לפעול ברוח החלטה זו ולקדם את פיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון".

נוכחות דלה בישיבה

יוזם הישיבה, ח"כ דני דנון אמר כי, "אנחנו מחזקים את ראש הממשלה, תומכים בו ואומרים לו 'תהיה חזק כמו שבשנת 1996 היה נשיא אחר שאמר לך אל תבנה בהר חומה. בסופו של דבר בנית בהר חומה'. אותו דבר נראה גם באריאל, בעלי ובכל ישובי השומרון ובנימין. אסור לטמון את הראש בחול. בעוד שבועיים ראש הממשלה ייפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה וישמע מסר ברור: החזון שלו הוא מדינה פלסטינית וחלוקת ירושלים. ירושלים תישאר מאוחדת והליכוד ישמור על ירושלים. בי"ח בתשרי יפוג צו ההקפאה".

ואולם, חרף נושא הדיון המהותי, נרשמה נוכחות דלה של חברי המרכז בישיבה. מתוך כ- 2,300 חברי מרכז, הגיעו לישיבה כ-200 בלבד. גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו לוואלה! חדשות כי, "הנוכחות הדלה מוכיחה שראש הממשלה הוא הכוח האמיתי, כאשר הוא לא נמצא גם חברי המרכז לא מגיעים לישיבה".

לסגן השר איוב קרא היה הסבר אחר להיעדרות מרבית חברי המרכז. "מרכז הליכוד מחולק היום בין המונדיאל שאנשים לא יכולים לוותר עליו, לבין אלו שרואים במרכז הליכוד הצגה טובה יותר מהמונדיאל", הוא אמר. "לא היתה כוונה לייצר 'שריר' כלפי ראש הממשלה. כולנו תומכים בו. הוא לא הגיע כי יש לו עיסוקים אחרים ותוצאות ההצבעה היו ידועות מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully