וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת המשט הבא: כלבי "עוקץ" מתאמנים בים

יהושע בריינר

24.6.2010 / 11:41

יחידת הכלבנים של צה"ל תסייע בעצירת המשטים הבאים שינסו להגיע לעזה. ביחידה הגבירו את האימונים בסביבה ימית והרגילו את הכלבים לפעילות בסירות המהירות של שייטת 13

כלבים של יחידת הכלבנים הצה"לית "עוקץ" ייקחו חלק בעצירת משטים עתידיים שינסו לפרוץ את המצור על רצועת עזה, ובהם גם המשט הצפוי מלבנון. כך אמר הבוקר (חמישי) קצין בכיר בצה"ל.

ביחידה כבר החלו לאמן את הכלבים לפעול בסביבה ימית, במתווה הכולל גם סירות מהירות של שייטת 13 וכלי שיט של חיל הים. "הכוונה היא להמשיך במתכונת שהייתה בהשתלטות על ספינת המשט הטורקית "מרמרה", כאשר צוותים של 'עוקץ' יהיו חלק בלתי נפרד מכוח ההשתלטות, כולל כלבי תקיפה, אם יוחלט שיש בכך צורך", אמר הקצין.

ההחלטה התקבלה על רקע אירועי המשט האחרון, בו נשך אחד הכלבים שעלו על סיפון ה"מרמרה" את אחד הפעילים בבטנו. גורמים בצה"ל שהיו מעורבים בתחקיר האירוע אומרים כי לא היה מדובר בנשיכה בה לופת הכלב את הקורבן בעזרת שיניו, אלא במה שמוגדר ב"עוקץ" כ'תקתוק', כלומר נשיכות קלות בלבד שגורמות לפצעים שטחיים. על פי התחקיר, במהלך ההשתלטות הועלה כלב תקיפה לספינה, וכאשר הכלב זיהה כי אחד הפעילים מתפרע, הוא תקף אותו וגרם לפציעה קלה בבטנו.

קצין בכיר שהיה מעורב בתחקור האירוע אומר כי לא נמצא פגם בהפעלתו של הכלב. "כלב שנמצא בסביבה לא טבעית יכול לנהוג בלחץ, אולם גם אם היה 'מתקתק' אדם חף מפשע, מדובר בפציעה שטחית מאוד שמקבלים עליה מקסימום שני ימי מחלה. היו שם כאלה שהתנהגו כמחבלים וכמפירי סדר וגם לאותו אדם היה חלק פעיל בכך, והכלב ולוחם היחידה פעלו כמו שצריך".

הקצין ציין עוד שהכלבים שפעלו במרמרה הועלו עליה תחילה כשעל פיהם היה רסן, אולם לאחר שהחלה התנגדות אלימה כנגד הכוחות, הוחלט להורידו. בשבוע שעבר הציגו מפקדים ב"עוקץ" את השתלשלות האירועים על ה"מרמרה" בפני חברי הוועדה לבדיקת האירועים בראשות האלוף במיל' גיורא איילנד, כאשר הם צפויים להמשיך להציגו בישיבה נוספת.

"חשוב לזכור שכלב לא הורג, הוא רק יכול לנטרל", סיכם הקצין, "נמשיך להשתמש בכלבים גם במשטים הבאים, מכיוון שהיתרונות שלו עולים בהרבה על חסרונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully