וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לפיד עבר בקריאה טרומית

אמילי גרינצווייג

23.6.2010 / 14:57

הצעות החוק המבקשות לקבוע תקופות צינון לאנשי תקשורת שרוצים להיבחר לכנסת, עברו ברוב של 32 חברי כנסת. ח”כ אורבך בדיון: ”בקדימה צריכים לחשוש, כי זו מפלגת חלקי חילוף וכמוהם, גם ליאיר לפיד אין דעות”

מליאת הכנסת הצביעה לפני שעה קלה על הצבעות החוק של חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד), שהן למעשה תיקון לחוק יסוד הכנסת, המבקשות לקבוע תקופת צינון של חצי שנה, או שנה, לעיתונאים המעוניינים להיבחר לכנסת. הצעות החוק יועברו לדיון בועדת חוקה חוק ומשפט. חברת הכנסת תירוש שבה ואמרה בדיון כי היא תמתין להחלטה של ועדת העורכים בנושא והצעת החוק תתעכב כארבעה חודשים עד לדיון בועדה.

חבר הכנסת אורי אורבך (הבית היהודי), שהיה עיתונאי לפני שנבחר לכנסת, תקף את הצעת החוק במליאה ואמר כי היא לא מעשית, לא נכונה ולא תעבור: "אם לא יבואו עיתונאים, חברי הכנסת המציעים, נשאר רק עם אנשים כמוכם", אמר אורבך. "מפלגה כמו קדימה צריכה לחשוש כי היא מפלגת חלקי חילוף. לכן כשבא מישהו חדש, נגיד מישהו כמו יאיר לפיד, אתם צריכים לדאוג. גם ליאיר לפיד אין דעות. הוא בדמותה של קדימה. הוא רוצה שיהיה שלום, שיהיה בסדר, שלא תהיה אפליה. שיהיה טוב. אם תהיה מפלגה של 15 אין דעה, היא תיקח את 15 המנדטים ממפלגת האין דעה קדימה ויש סיבה לחששות שלכם. הם מוצדקים". לדעתו של ח"כ אורבך, מדובר בבעיה אתית של חדשות 2: "כשאדם כמו יאיר לפיד אומר את הדעות הפוליטיות שלו זו בעיה שלו, זו בעיה של ערוץ 2 והם אלו שצריכים לטפל בזה. כי אין אמון בלפיד ובערוץ 2. לכן לא לנו להתערב.זה לא מעוות את אמון הציבור בכנסת ולכן אין זה מעניינינו".

גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) התנגד בצורה נחרצת להצעת החוק: "אתם רוצים להשאיר את הכנסת עם ח"כים אפורים, לא תורמים, שעולים לדוכן והדיבור שלהם בעברית מביך אותי. אסור שיהיה חוק פרסונלי לאיש כזה או אחר. לפי הסקרים הציבור רוצה אותו, אז שהציבור ישפוט, את ההתנהגות האתית שלו ושל הגוף בו הוא משדר, ואם הציבור יחליט שהוא צריך צינון, הוא לא יבחר בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully