וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לחשוף טוקבקיסטים שהשמיצו ברשת

חופש הפעולה של הגולשים באינטרנט יוגבל? לפי הצעת חוק חדשה, ניתן יהיה לחשוף את זהותו של טוקבקיסט או בלוגר שיפיץ דברי לשון הרע. "העלאת האנונימיות לדרגת מעין קדושה אינה יכולה להפוך אותה למפלטו ומקלטו של הנבל"

סוף להשמצות הטוקבקיסטים? לפי הצעת חוק חדשה שהונחה אמש (שלישי) על שולחן הכנסת, בתי המשפט בישראל יוכלו לחייב ספקיות אינטרנט לחשוף פרטים של גולשים, שפרסמו ברשת תוכן המהווה לשון הרע.

לפי ההצעה, שיזם חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי), אדם שסבור כי פרסמו עליו דברי לשון הרע ברשת ומעוניין לתבוע את המפיץ, יוכל להגיש בקשה לקבלת פרטיו מספקית האינטרנט. הבקשה תוגש במקביל לבית המשפט, ואם זה יחליט שקיים חשש של ממש שהתוכן אכן מהווה לשון הרע, הוא יורה לספקית האינטרנט להעביר לנפגע את פרטי המפיץ. על סמך הפרטים הללו, יוכל הנפגע להגיש תביעה נגד המפיץ בגין עבירה על החוק לאיסור לשון הרע.

לדברי ח"כ אורלב, "נוצר מצב אבסורדי, שאפשר לכתוב על אדם דברים איומים בלא שתהא לו אפשרות לדעת מי מתנכל לו ונגד מי להגיש תביעה. לאחרונה קבע בית המשפט העליון שעל פי החוק היום אין אפשרות לחייב את ספקיות האינטרנט לחשוף את זהותו של מוציא לשון הרע. לא ייתכן שמפיץ דברי לשון הרע יוכל להסתתר תחת אנונימיות מוחלטת ולירות לכל הכיוונים מבלי שלנפגע תהיה יכולת לתבוע אותו".

אורלב הוסיף, כי הפנייה לבית המשפט, שמחויבת לפי הצעת החוק שלו, נועדה להגן על חופש הביטוי מניצול לצרכים לא ראויים, ובהם נקמנות או השתקת מתנגדים. לפי הצעת החוק, בית המשפט יהיה רשאי מטעמים מיוחדים לדחות את בקשתו של הנפגע.

עוד אמר אורלב, כי "חלק מהצלחתו של השיח המתקיים ברשת האינטרנט נזקף לשמירת האנונימיות של המשתתפים בו המהווה לעיתים תנאי לעצם האפשרות והנכונות להתבטא, ופעמים שהיא אף חלק מן המסר הגלום בביטוי". "ואולם", הוא הדגיש, "על אף שאנונימיות משרתת תכליות חשובות בהקשר של חופש הביטוי אין הצדקה ליצור חיסיון גורף להבטחתה, בוודאי כך הוא הדבר שעה שהיא משמשת מחסה לעושי עוולה. העלאתה של האנונימיות לדרגת מעין קדושה, אינה יכולה להפוך אותה למפלטו ומקלטו של הנבל".

עדכון ראשון: 19:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully