וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי סילוואן: "ברקת מעוניין לפגוע בנו"

ניר יהב, מערכת וואלה! חדשות

21.6.2010 / 20:04

בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים, סוערות הרוחות בעקבות ההחלטה שקיבלה הוועדה לתכנון ובנייה בעיר, הקובעת כי 22 בתי פלסטינים בשכונה ייהרסו לצורך בניית פארק. "העירייה מתייחסת אלינו כאויבים"

תאגיד כאן

תושבי כפר סילוואן שבמזרח ירושלים כועסים על אישור התוכנית להריסת 22 בתים בשכונת בוסתאן בכפר על מנת לפתח במקום את "גן המלך דוד" וקוראים לציבור להפעיל על העירייה לחץ על מנת שזו תחזור בה מההחלטה. יו"ר ועד תושבי השכונה, פחרי אבו דיאב, אמר (שני) לוואלה! חדשות כי התושבים קיבלו את ההחלטה בצורה קשה. "כולם כאן כועסים משום שכל אחד מאיתנו יודע שעוד יום, שבוע או חודש הוא יכול להפוך לחסר-בית", אמר אבו דיאב.

"מפקיעים את האדמות שלנו, לוקחים את הבתים שלנו ומחייבים אותנו להרוס אותם", הוסיף אבו דיאב. "ראש העירייה ניר ברקת שם לו למטרה לפגוע בתושבי שכונת בוסתאן בסילוואן. ידוע שכל עירייה בעולם פועלת למען תושביה שמשלמים ארנונה ומיסים כחוק אבל רק עיריית ירושלים רואה בנו אויבים שלה. במקום לעזור היא עושה את הדבר ההפוך. אם ברקת כל כך רוצה לשחזר גן שהיה פה לפני אלפי שנים, למה שלא יעשה זאת ליד הבתים שלנו במקום עליהם".

אבו דיאב הזהיר מפני תוצאות ההחלטה: "זו החלטה כל כך לא הגיונית, שנתפסת בעיני הציבור כשפיכת דלק על המדורה. המצב כל כך רגיש וההחלטה הזו עלולה לדחוף את האנשים לפי תהום, למקום מאד רדיקלי. ההחלטה תדחוף גם את העולם האיסלמי והערבי למקומות רדיקלים יותר". אבו דיאב תהה עוד מי יותר חשוב, "האדם שגר כאן עכשיו או הגן שהיה כאן לפני 3,000 שנה?". הוא קרא לעירייה לחזור בה משום שהיא "הורסת נפשית" את התושבים.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך" בשכונת אל-בוסתאן בסילוואן שבמזרח ירושלים. לפי התוכנית, 66 מהבתים הנמצאים בצדו המזרחי של המתחם יוכשרו ויקבלו היתר בנייה ואילו 22 בתים הנמצאים בצדו המערבי ייהרסו. התושבים יוכלו לבנות את בתיהם בהיתר בשטחים פתוחים הנמצאים בצד המזרחי של המתחם. השינוי יביא לכך שכ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • סילוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully