וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: "בג"ץ יצר קרע ולא הביא לפתרון"

פנחס וולף, גיל סימה וגלעד גרוסמן

21.6.2010 / 16:08

יו"ר ש"ס האשים את בג"ץ בהתנהלות לא שקולה בטיפול בפרשת ביה"ס לבנות בעמנואל בכך ש"שלח אנשים לכלא ולא הביא לפתרון". בתוך כך, המו"מ לשחרור ההורים הכלואים נמשך

עוז מרון

(צילום: עוז מרון וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, התייחס בצהרים (שני) בישיבת סיעתו לפרשת בית הספר לבנות בעמנואל והאשים את בג"ץ ביצירת קרע מיותר והחרפה מיותרת. לדברי ישי, בית המשפט העליון "שלח אנשים לכלא ולא הביא לפתרון". הוא הוסיף שישנה הלכה לפיה אסור לפנות לערכאות משפטיות בנושאים כאלו. בישיבת הסיעה השתתפו גם ראש מועצת עמנואל וכן הורים לתלמידים מעמנואל.

את השקט היחסי בו נהגה ש"ס נוכח האפליה העדתית בבית הספר בעמנואל, הסביר ישי בחשש מהוצאת ה"שד העדתי" מהבקבוק שלא לצורך. "כשדיברתי על אפליה עדתית במשא ומתן הקואליציוני שניהלה ש"ס עם קדימה, תקפו אותי". לדברי יו"ר ש"ס, הפתרון לאפליה טמון בפתיחת מוסדות חינוך נוספים של התנועה, ש"על כך קמה". ישי סיכם שש"ס תיאבק נגד האפליה "בעשייה, להחזיר עטרה ליושנה ולא לסגור מוסדות של אשכנזים, יש פתרונות אבל לא בבג"צים ולא בברברת".

המו"מ לשחרור ההורים נמשך

בתוך כך, נמשך המשא ומתן המתנהל בין הפרקליטות לעורכי הדין של ההורים האשכנזים מעמנואל בנושא שחרורם של ההורים מחר. כמו כן, מוקדם יותר היום הודיע בית הדין של הרב דוב לוין בירושלים שהוסכם כי ישמש כבורר בפרשה על הפסקת מעורבותו לאחר שההורים סירבו לחתום על שטרות הבוררות. כתוצאה מכך, סירב העותר יואב ללום למשוך את העתירות שהגיש נגד בית הספר, והתהליך נכנס להקפאה.

בנוסף, בית הדין הכחיש את הפרסומים לפיהם הורה להפסיק את הפרדת התלמידות ולאחד את כולן למגמה אחת בשנת הלימודים הבאה. בהודעת בית הדין נאמר כי כלי התקשורת סילפו את החלטתו, וכי כל החלטה בענין צריכה להתקבל על דעתם של גדולי ישראל.

חבר מועצת עיריית ירושלים וחבר בחסידות סלונים, יוסי דייטש, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בית הדין גילה את עורו האמיתי של ללום כשהוא עושה שימוש ציני בכל התקשורת. בית הדין אמר לו מפורשות: 'זה לא יכול להיות שבערב אתה חותם על א' ולמחרת אתה מגיע עם דרישות חדשות. ככה לא חותמים בוררות. אנחנו ביצענו את חלקנו אבל הוא לא ביצע את חלקו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ישיבת חירום ליד מעשיהו

סיעת יהדות התורה קיימה בצהרים ישיבת מחאה מיוחדת מול כלא מעשיהו, בו כלואים האבות האשכנזים מעמנואל. חברי הסיעה מתחו ביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועל שר החינוך גדעון סער, לנוכח המשבר בעמנואל.

"אסור להם לשתוק, הם נבחרי הציבור גם שלנו", אמר חבר הכנסת משה גפני, "נתניהו לא נוקט עמדה בעניין וכך גם שר החינוך. במדינת ישראל יושבים אברכים ספרדים בכלא על גזענות. זה לא יאומן. יהדות התורה צריכה להחליט מה היא עושה היום עם הצעת אי האמון בממשלה. אני קם בבוקר ושואל את העוזרים במה תקפו אותנו היום. במשך חודש וחצי תוקפים אותנו. אני הייתי עם הילדות במגרש הרוסים בשמש הקופחת. הן בכו ואמרו לי כל הזמן שצריך לדאוג לילדים הזרים".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שביקר היום את האבות הכלואים, הביע במהלך הישיבה תקווה כי התנהגותו של הציבור החרדי במשבר תרתיע את בג"ץ בבואו להכריע בפסקי הדין הבאים בפרשה. "אם בית המשפט יחשוב שעם האיום הזה הוא יסתום פיות - אז הוא טועה. אנחנו לא נירתע ונגיד הכל. לא נסתיר את זה", הוסיף ליצמן. סגן שר החינוך, מאיר פרוש,שהעביר את לשכתו אל מול שערי הכלא אמר כי "בשביל חינוך אנחנו מוכנים למסור את נפשנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully