וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: דרור אלפרון סחט באיומים בעלי עסקים

21.6.2010 / 9:35

אישום הוגש נגד אלפרון ושניים מחבריו בגין סחיטה באיומים של בעלי מסעדות באזור השרון. אלפרון דרש מהם להעביר לרשותו בקבוקי שתייה ריקים למחזור. פרקליטו של אלפרון: "מדובר בעיוות הגדרת העבירה סחיטה"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד דרור אלפרון, רובי מרקוס ודני טריגר, הנאשמים בסחיטה באיומים של בעלי מסעדות מוכרות באזור השרון. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, אלפרון בן ה-23, בנו הבכור של יעקב אלפרון, הינו מנהלה של חברת "א.ד.ר אנרגיה בע"מ", שעוסקת באיסוף בקבוקי שתייה ריקים למחזור. מדובר בתחום ששמם של בני משפחת אלפרון נקשר אליו בעבר, ונטען שינשם סכסוכים בעולם התחתון על רווחי המחזור. שני הנאשמים האחרים הינם חבריו של אלפרון, והם עבדו עבורו כאוספי בקבוקי שתייה ריקים.

לטענת הפרקליטות, אלפרון פנה לבעלי עסקים ודרש לקבל מהם בקבוקי שתייה ריקים, בתמורה או בחינם, כשהוא וחבריו משתמשים בשם משפחתו ו"בהתנהגות מאיימת, על מנת להטיל עליהם אימה ולהניעם למסור לחזקתם את בקבוקי השתייה הריקים".

כתב האישום כולל שמונה אישומים, לפיהם ניסו השלושה לסחוט בעלי עסקים. כך לדוגמא, עם פתיחת מסעדת "בלאק בורגר" במתחם "G" שבכפר-סבא לפני כחצי שנה, טריגר פנה למנהלת המשמרת וביקש לשוחח עם הבעלים. היא סירבה. כעבור כמה ימים חזר טריגר למקום, כשהוא מלווה באלפרון. הם אמרו למנהל המשמרת שימסור לבעלים ש"האלפרונים היו כאן".

בעלי המסעדה סירבו להעביר את הבקבוקים לידיהם, והשניים חזרו פעם נוספת ושוב ביקשו לשוחח עם הבעלים. מנהלת המשמרת סירבה, ואלפרון אמר לה "לא הגיוני שמכל המתחם אני אוסף בקבוקים ומכם לא". לאחר מכן ביקש ממנהלת המשמרת לרשום על גבי פתק "דרור אלפרון" ואת מספר הנייד שלו, וכן "אני מצפה שתהיה פוזיטיבי", וזאת כדי להפחיד את הבעלים. לבסוף, בשל חששם מאלפרון, הסכימו הבעלים לשים במטבח המסעדה כלוב לאיסוף בקבוקים, שהועברו לידי אלפרון.

"עיוות של הגדרת עבירת הסחיטה"

לטענת הפרקליטות, השלושה פעלו בשיטות דומות גם ביחס לשורה של מסעדות בכפר סבא והרצליה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר מצוין שבידי הפרקליטות האזנות סתר שבוצעו לאלפרון. יצוין שאלפרון נידון בעבר לעשרה חודשי מאסר בגין עבירה דומה, וכמו כן, עומד נגדו עונש מאסר על תנאי של 20 חודשים.

בתגובה לכתב האישום אמר פרקליטו של אלפרון, עורך הדין יניב שגב, כי "מדובר במצב שבו המשטרה, באמצעות הפרקליטות, מבקשת מבית המשפט להרחיב באופן מעוות את התכולה של הגדרת עבירת הסחיטה באיומים לכדי אמירת שם ושם משפחה בלבד". לדבריו, "זה דבר שלא יעלה על הדעת ואני לא מאמין שבית המשפט ייתן לזה יד".

ביום חמישי שעבר הגישו חוקרי ימ"ר תל אביב לבית המשפט הצהרת תובע בעניינו של דרור אלפרון. לפני כשבועיים, בהארכת מעצרם של אלפרון ושלושת החשודים הנוספים בסחיטת בעלי המסעדות לפני ציינה שופטת בית משפט השלום יעל פרדלסקי, כי "קיים יסוד סביר לחשד הקושר את כל החשודים בעבירות של סחיטה באיומים, השגת גבול והלבנת הון".

נציג המשטרה טען אז, כי "במהלך החקירה נחקרו מספר בעלי עסקים שהתלוננו במשטרה על כך שאלפרון, יחד עם החשודים הנוספים, מנסה לסחוט אותם למתן הבקבוקים תחת איומים, וסך הכל ידוע לנו על כ- 15 עסקים שבעליהם נפלו קורבן לסחיטה באיומים מצד אלפרון ואנשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully