וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני קבע: תבוטל ההפרדה בעמנואל

גלעד גרוסמן וגיל סימה

20.6.2010 / 19:56

ביה"ד הרבני של הרב לוין, המשמש כבורר בפרשת בית הספר לבנות בעמנואל, קיבל את רוח החלטת בג"ץ לפיה תיאסר ההפרדה. ביה"ד דרש בנוסף כי יואב ללום, העותר בפרשה, ימשוך את כל עתירותיו נגד בית הספר

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

בית הדין בראשות הרב דוב לוין בירושלים, שמשמש כבורר בין עמותת "נוער כהלכה" ויואב ללום לבין ההורים מחסידות סלונים בפרשת הפרדת הבנות בעמנואל, הודיע הערב (ראשון) כי בשנה הבאה לא תתקיים הפרדה בבית הספר "בית יעקב" וכי הבנות האשכנזיות והחרדיות ילמדו יחד.

"כל התלמידים והתלמידות של החינוך העצמאי יאוחדו בשנת תשע"א לכיתה אחת, עד להוראה אחרת של בית-דין זה", נכתב בצו שהוציאו רבני בית הדין - הרב אברהם דוב לוין, הרב מרדכי אייכלר והרב דוד יהושע קניג. בנוסף קבעו הרבנים כי חל איסור לפעול באלימות כלשהיא כנגד יואב ללום.

בכך מקבל בעצם בית הדין הרבני את רוח החלטת בג"ץ שהורה למנוע את ההפרדה בבית הספר. ללום, מגיש העתירות, שהסכים לפנות לבוררות משותפת ולדון בנושאי בית הספר בפני בית הדין, נדרש על ידי הרבנים כעת להסיר את כל העתירות שהגיש לבג"ץ נגד בית הספר עד מחר.

לשחרר לאלתר את ההורים

בחסידות סלונים ישנם גורמים שאינם מרוצים מההחלטה, "זהו לא סוף פסוק, אנחנו בטוחים שכאשר הרבנים של הקהילה שלנו יגיעו לבית הדין הם ינצחו, זה אולי הפסד קטן בקרב לעומת ניצחון גדול במערכה", אמר גורם בחסידות סלונים לאור החלטת בית הדין הרבני.

למרות ההחלטה של הבורר, גורמים משפטים ששוחחו עם וואלה! חדשות אמרו כי משיכת העתירה אינה מחייבת את בג"ץ לשחרר את האבות האסורים או להפסיק את ההליכים נגד האמהות. זאת, מכיוון שניתן פסק דין בפרשה וגם התקבלה כבר החלטה נוספת בנושא ביזיון בית המשפט.

בתוך כך הגיעו היום כוחות המשטרה לעמנואל ועצרה את אחד האברכים אשר לא התייצב למאסר. המאבק נגד המאסר נמשך גם הוא, ארגון זכויות האדם "שורת הדין" עתר היום לבג"ץ, בדרישה לשחרר לאלתר את הורי התלמידות מעמנואל אשר נשלחו למאסר, בטענה שהחלטת בג"ץ המורה על מאסרם ניתנה בחוסר סמכות. בעתירה נטען כי בג"ץ אינו מוסמך לקבוע החלטות ולהוציא צווים כנגד אנשים פרטיים.

לצד הצעדים המשפטיים נמשכו גם צעדי המחאה והתמיכה. הבוקר הגיע סגן שר החינוך מאיר פרוש, למאהל המחאה שהוקם מחוץ לכלא מעשיהו, במחאה על כליאת ההורים שסירבו לשלוח את בנותיהם למגמה המעורבת בבית הספר. סגן השר פרוש אמר לוואלה! חדשות כי הוא הגיע לשערי הכלא למען "הזדהות" עם העצורים. "הגעתי לכאן כדי להזדהות עם האסירים, וזאת מטרתי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully